اپل

سرقت 300 هزار دلاری از فروشگاه اپل

به نظر کابوس دستبرد به فروشگاه‌های اپل برای اهالی کوپرتینو تمامی ندارد. اخیرا شش سارق در استرالیا با شکستن شیشه‌ها و ورود به یکی از فروشگاه‌های اپل در این کشور، چندین محصول را به ارزش 300 هزار دلار به سرقت بردند.

طبق گزارش پلیس غرب استرالیا، این سارقان در مدت زمانی کوتاه، چند بار اقدام به سرقت از فروشگاه اپل کردند که تنها در یک مورد موفق بودند. دوربین‌های نظارتی نشان می‌دهد که این افراد در اولین تلاش خود پس از ورود به یکی از فروشگاه‌های اپل، نتوانستند کاری انجام دهند و حضور یک تاکسی در اطراف آن فروشگاه، آن‌ها را فراری داد.

اما این گروه، فروشگاه دیگری را انتخاب کرد و با شکستن شیشه‌ها و تهدید نیروهای امنیتی فروشگاه، محصولات زیادی را به سرقت بردند که ارزش تقریبی آن‌ها حدود 300 هزار دلار برآورد شد.

پلیس استرالیا اعلام کرد که محصولات سرقتی قابل ردیابی هستند و اقدامات لازم برای غیرفعال‌سازی آن‌ها توسط شرکت سازنده، صورت خواهد گرفت. گفته می‌شود که سارقان هرگز نخواهند توانست از آن‌ها استفاده کنند و یا در بازار به فروش برسانند.

پلیس با اشاره به شناسایی خودروهای سارقان از مردم خواست تا در خرید محصولات اپل دقت کنند و دستگاه‌های غیرفعال را خریداری نکنند. همانطور که بارها شنیده‌اید، سرقت از فروشگاه‌های اپل چیز جدیدی نیست و یکی از خبرسازترین این موارد به فروشگاه اپل در شهر پاریس فرانسه مربوط می‌شود که در طی حمله سارقان و دستبرد به این فروشگاه، چیزی حدود 1.32 میلیون دلار محصول به سرقت رفت.

در سال 20197 نیز، سه سارق با زیرنظر گرفتن خودروی حمل گوشی‌های آیفون در سن فرانسیسکو و حمله به آن، 313 گوشی آیفون را به سرقت بردند. بی‌تردید، سرقت از فروشگاه اپل در استرالیا آخرین مورد نخواهد بود و باید دید که واکنش کوپرتینویی‌ها در قبال چنین اقداماتی چه خواهد بود.

سرقت 300 هزار دلاری از فروشگاه اپل

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا