متا

آیا نمایش تعداد لایک‌های فیسبوک حذف می‌شود؟

شرکت اینستاگرام که جزو زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شود چندی پیش از تصمیم خود برای پنهان کردن قابلیت نمایش تعداد لایک‌ها در این اپلیکیشن تصویرمحور خبر داد و اعلام کرد که از این طریق قصد دارد تا تمرکز کاربران بر روی تعداد لایک‌ها را به سمت محتوای به اشتراک‌ گذاشته‌شده معطوف کند.

حال به نظر می‌رسد که شرکت مادر، یعنی فیسبوک نیز چنین تصمیمی‌ را در سر دارد و احتمالا به صورت آزمایشی این طرح را اجرایی خواهد کرد. این خبر اخیرا و برای اولین بار از طرف شخصی به نام جین مانشون وانگ در فضای وب درز کرد. او گفت که با تغییراتی که در کدهای اپلیکیشن فیسبوک کرده به این نتیجه رسیده است.

گفته می‌شود که با اجرای این طرح، به جای مشاهده لیستی از تمامی‌لایک‌ها و کاربرانی که لایک کرده‌اند، تنها نام چند نفر از لایک‌کنندگان به نمایش درخواهد آمد. تقریبا چیزی شبیه به قابلیتی که اخیرا تست آن در اینستاگرام نیز آغاز شده است.

البته فعلا تصمیم برای حذف لایک‌ها، در مرحله بررسی و آزمایش قرار دارد و تنها بر روی اکانت‌های برخی از کاربران اجرا خواهد شد. متاسفانه فیسبوک نیز اطلاعات دقیقی را در این زمینه ارائه نداده و مشخص نیست که این طرح از چه زمان و در کشورهایی اجرا خواهد شد. اما بی‌تردید با عملی شدن این تصمیم، مدیران فیسبوک شاهد تغییر در نحوه استفاده کاربران از این شبکه  اجتماعی پرطرفدار خواهند بود.

همانطور که می‌دانید اخیرا فیسبوک به دلیل مسائل مختلفی از قبیل رونمایی از ارز دیجیتالی لیبرا و همچنین موارد مربوط به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران خود تحت فشار قرار دارد و همچنان بحث‌های زیادی بر سر فعالیت این پلتفرم مطرح است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا