اپل

طرح جدید اپل برای تعمیرکاران گوشی‌های آیفون

تا به امروز، تنها فروشگاه‌ها و مراکزی می‌توانستند قطعات اصلی گوشی‌های آیفون را دریافت و خریداری کنند که جزو مراکز تعمیرات تاییدشده از سوی این شرکت ‌بودند. اما امروز اپل این محدودیت را برداشت و اعلام کرد که سایر فروشگاه‌ها و مراکز تعمیراتی مستقل نیز می‌توانند این قطعات را دریافت نمایند.

اگرچه این اقدام از سوی اپل می‌تواند برای دارندگان گوشی‌های اپل خبر خوبی باشد، اما برخی نیز عنوان کرده‌اند که این روش می‌تواند افزایش قیمت قطعات را به دنبال داشته باشد. با این حال، فروشندگان نیز دلایل خاص به خود را برای محلق نشدن به این طرح داشتند که یکی از آن‌ها این بود که می‌بایست هزینه‌ای را برای قرار گرفتن در لیست مراکز تعمیراتی مجاز بپردازند و از طرفی هم، تنها می‌توانستند بخش‌های خاصی از موبایل همانند نمایشگر و یا باتری را تعمیر کنند و برای تعمیر دیگر بخش‌ها، می‌بایست گوشی را به شرکت اپل ارسال می‌کردند.

به گفته کارشناسان، اغلب تعمیرکاران مجاز می‌بایست امکان خرید قطعات محصولات اپل را داشته باشند. بدین معنی که این امکان باید برای یک تکنسین فراهم شود تا به صورت رایگان در دوره‌های تعمیرات گوشی اپل شرکت کند. البته قرار است فعلا این طرح در آمریکا اجرا شود و طبق گفته اپل، در سایر کشورهای جهان نیز اجرا خواهد شد.

اما مشکلاتی نیز در این طرح وجود دارد به طوری که اپل امتیازاتی را برای برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تعمیراتی خاص در نظر می‌گیرد. بدین معنی که این مراکز می‌توانند با توجه به مجموعه کاملی از قطعات و ابزارهایی که اپل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، تمامی‌ قسمت‌های گوشی‌ها را تعمیر و رفع عیب کنند. این در حالیست که این امکان برای بسیاری از مراکز فراهم نیست و آن‌ها می‌بایست گوشی‌ها را برای تعمیرات تخصصی به شرکت اپل ارسال کنند.

کایل وین، سردبیر ارشد مرکز iFixit در این رابطه عنوان کرد که این تصمیم گوگل، می‌تواند خبر خوبی باشد اما مشکل اینجاست که اجازه تعمیرات تخصصی را به بسیاری از تعمیرکاران نمی‌دهد و می‌تواند در هر زمانی که بخواهد افراد و یا مراکز را از لیست تعمیرکاران مجاز خود خارج کند.

اگرچه اپل هنوز جزئیاتی را در خصوص قیمت قطعاتی که در اختیار تعمیرکاران قرار می‌گیرد، ارائه نداده اما گزارش‌ها حاکی از ان است که این طرح منجر به افزایش هزینه‌های تعمیر برای دارندگان گوشی‌های آیفون خواهد شد اما می‌تواند خیال کاربر را از مطمئن و اصل بودن قطعات و تعمیر درست و دقیق گوشی راحت کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا