لپ‌تاپ

جلوگیری از ورود مک‌بوک پرو به هواپیما در برخی خطوط هوایی

هواپیمایی ویرجین استرالیا ورود تمامی مدلهای مک بوک به هواپیما را ممنوع کرد

فروردین امسال بود که اپل طرح فراخوان مک‌بوک پرو های رتینا فروخته شده بین تاریخ سپتامبر 2015 تا فوریه 2017 را اعلام کرد. دلیل این مسئله هم احتمال ایجاد آتش سوزی در باتری این مک‌بوک‌ها اعلام شده بود. چند نگذشته بود که سازمان هوانوردی فدرال (FAA)  شرکت‌های هواپیمای را در جریان این مسئله قرار داد و از آنها خواست که از ورود این دسته مک ‌بوک‌ های معیوب و ریسکی به درون بار هواپیما جلوگیری کنند. حال طبق گزارش‌ها برخی خطوط هواپیمایی کلا از ورود مک‌بوک‌های پرو، چه سالم چه ریسکی، به قسمت بار هواپیما جلوگیری می‌کنند.

شرکت هواپیمایی «ویرجین استرالیا» یکی از همین خطوطو هواپیمایی است که هیچ علاقه‌ای به ریسک کردن ندارد و ورود تمامی مدل‌های مک‌بوک به درون هواپیماهای خود را ممنوع اعلام کرده است. در صفحه اشیاء ممنوعه این شرکت هواپیمایی هیچ اسمی از مدل، سایز و تاریخ ساخت مک‌بوک‌ها برده نشده و ورود هر نوع مک‌بوک را به درون بار هواپیما ممنوع کرده و اعلام شده مک‌بوک بایستی درون کیف دستی شخص قرار بگیرد.

چنین تصمیمی تا حدودی سختگیرانه به نظر می‌رسد چراکه بخش اعظمی از مک‌بوک‌های شرکت اپل فاقد هرگونه ایراد هستند. شرایط در شرکت هواپیمایی Qantas هم به همین شکل است. در اطلاعیه این شرکت آمده که ورود مک‌بوک‌ پرو 15.5 اینچی به درون بار ممنوع است و در طول پرواز شخص حق استفاده از مک‌بوک را ندارد. سخنگوی این شرکت در مصاحبه اخیر خود با وبسایت زد نت گفته «تا اطلاع ثانوی ورود تمامی مک‌بوک‌های 15 اینچی اپل به بخش بار هواپیما ممنوع است و مسافر باید آن را همراه خود به داخل کابین بیاورد. همچنین تا پایان پرواز مسافر حق استفاده و حتی روشن کردن مک‌بوک را نخواهد داشت.»

دلیل این همه سختگیری چیست؟

به نظر می‌رسد که این شرکت‌های هواپیمایی اطلاعات زیادی راجع به این مسئله ندارند چراکه قبل از ورود مسافر به داخل هواپیما و با وارد کردن سریال مک‌بوک به راحتی می‌توانند مدل و سال ساخت مک بوک را مشاهده کنند. شاید این تصمیم سختگیرانه برخی شرکت‌های هواپیمایی به آتش سوزی نوت 7 شرکت سامسونگ که در آن سال مشکلات زیادی را برای خطوط هواپیمای به وجود آورده بود نیز مربوط باشد.

شرکت اپل به تمامی دارندگان مک‌بوک پرو مذکور اعلام کرده که با تحویل مک‌بوک خود به مراکز تعمیر اپل می‌توانند باتری دیوایسشان را رایگان تعویض کنند.

منبع: ورج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا