تکنولوژی

اشتباهی که عمر باتری لپ‌تاپ شما را شدیدا کاهش می‌دهد

اجازه ندهید شارژ باتری به زیر ۲۰ و بالای ۸۰ درصد برسد

آیا شما هم عادت دارید تا آخرین لحظه از باتری لپتاپ استفاده کنید و تا چند ثانیه قبل از خاموش شدن آن را به شارژ متصل نمی کنید و تا 100% شارژ کامل هم آن را از شارژر جدا نمی‌کنید؟ اگر اینطور است باید بگوییم که شما در حال ارتکاب یک اشتباه بزرگ هستید که در نهایت موجب کاهش قابل توجه عمر باتری لپتاپ شما می‌شود.

طبق گزارش جدید Consumer Reports باتری‌های لیتیوم-یونی امروزی که تقریبا در تمامی لپتاپ‌ها و گوشی‌های جدید استفاده می‌شوند، نباید مقدار شارژ آنها به کمتر از 20% درصد برسد و از طرف دیگر هم نباید اجازه داد شارژ آنها از 80% نیز بالاتر برود.

این حقیقت ممکن است شما را هم متعجب کرده باشد چراکه ما نیز در لحظه اول چنین واکنشی داشتیم. متاسفانه در این گزارش دلیل اصلی اینکه چرا شارژ 0 تا 100 باتری دیوایس اشتباه است ذکر نشده است. اما خوشبختانه با کمی جستجو توانستیم یک پاسخ مناسب پیدا کنیم.

زنده نگه داشتن باتری

در سایت دیجیتال ترند آماده که باتری‌های لپتاپ عموما برای 500 سایکل شارژ طراحی شده اند. هر سایکل هم به معنای رسیدن باتری به 0% درصد و شارژ آن تا 100% است. بنابراین شارژ لپتاپ از 50% به 100% هم به معنای نیم سایکل است. از این رو راه حل افزایش طول عمر باتری لپتاپ این است که از شارژ کامل (0 تا 100 درصد) باتری لپتاپ تا حد ممکن جلوگیری شود.

یکی از راه‌های جلوگیری از فول شارژ کردن باتری لپتاپ و جلوگیری از افزایش سایکل‌های شارژ باتری استفاده از ویژگی «Battery Saver» است که در ویندوز 10 وجود دارد. این ویژگی زمانی که شارژ باتری شما به 20% می‌رسد وارد عمل می‌شود.

در اینجا چند ترفند دیگر که می‌توانند مصرف باتری لپتاپ در حین استفاده روزانه را کاهش دهند برایتان شرح داده‌ایم.

هنگامی که از لپتاپ استفاده نمی‌کنید آن را روی حالت Sleep یا hibernation قرار دهید.

تمامی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بی استفاده را ببندید چراکه برنامه‌ها در بک گراند هم باتری شما را مصرف می‌کنند.

هنگامی که از وای فای و بلوتوث استفاده نمی‌کنید آنها را خاموش کنید.

نور کیبرد و دیگر ویژگی‌های غیر ضروری را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا