ایران

آذری جهرمی به NBC : باور ندارم استفاده از توییتر باید ممنوع باشد

شبکه تلویزیونی ان بی سی با اعزام خبرنگار مشهور خود Lester Holt به تهران گزارشی را وضعیت شبکه‌های اجتماعی ایران منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که به رغم تحریم‌های آمریکا میلیون‌ها ایرانی همچنان از طریق شبکه‌های اجتماعی به اینترنت و جهان متصل‌اند.

این گزارش با اشاره به جمعیت جوان و علاقه‌مند به تکنولوژی به نقل از علی یک پسر ۳۶ ساله می‌گوید که ایرانیان به انواع شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای دسترسی دارند.

زهرا حاتمی یک فعال در عرصه آرایش در اینستاگرام هم به خبرنگار این شبکه می‌گوید که اینستاگرام یک ابزار بسیار خوب برای پروموت کردن کسب وکار اوست.

بر اساس این گزارش و به نقل از Data Reportal دسترسی به اینترنت و پهنای باند به نحو چشمگیری طی سالهای اخیر رشد کرده به طوری که تعداد کاربران اینترنت طی سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۹ درصد رشد داشته است.

در این گزارش آمده به رغم محدودیت برای برخی اپلیکیشنها برخی مقامات ایرانی از جمله روحانی ، ظریف و آذری جهرمی از اپلیکیشنهای فیلتر شده استفاده می‌کنند.

گزارشگر ان بی سی بعد از این مقابل آذری جهرمی قرار می‌گیرد که به گفته او یکی از مشتاقان توییتر است و به نقل از وی می‌گوید که ایران به رویکرد بازتری نسبت به رسانه‌های دیجیتال نیاز دارد.

وزیر ارتباطات می‌گوید: استفاده بسیار خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من باور ندارم که استفاده از توییتر باید محدود باشد یا ممنوع شود.

در این گزارش ان بی سی آمده که است که روحانی با مسدود شدن تلگرام مخالف بود و در انتخابات دو سال قبل خود روی اینستاگرام تبلیغات وسیعی انجام داده بود.

جهرمی به وزیر ارتباطات می‌گوید: محدودیت در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی نتیجه معکوس دارد و منافع سیاسی و اقتصادی ایران را تضعیف می‌کند.

جهرمی می‌گوید: باید این واقعیت را بپذیریم در این زمینه ضعف داریم.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار که می‌گوید آیا ایران ( در این زمینه ) جنگ تبلیغاتی را باخته است گفت : بله ما آن را باخته‌‌ایم.

این گزارش در ادامه می‌نویسد که تحریم‌های آمریکا باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از بازار ایران دور شوند و در عین حال اپل هم محدودیت‌هایی برای برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است.

ان بی سی می‌گوید کارآفرینان ایرانی با سرمایه‌گذاری دولت نسخه‌های داخلی اپلیکیشنهای غربی را عرضه کرده‌اند از جمله اپلیکیشنهایی مانند اوبر ، سفارش غذا و همچنین نسخه محلی آمازون.

ان بی سی به نقل از وزیر ارتباطات می‌گوید که تجارت الکترونیکی در ایران سمبلی از انعطاف‌پذیری این کشور در مواجهه با تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ است.

جهرمی گفت: امروزه ما استارتاپهایی داریم که روی پرداخت الکترونیکی متمرکز هستند و یا سرویسهای تاکسی مانند اوبر داریم که بسیار رشد کرده‌اند. تحریم‌ها باعث شده‌اند که مردم ایران بیشتر به خودشان متکی باشند و چیزهایی که قادر به دریافت آن ( از خارج )‌نبوده‌اند را خودشان توسعه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا