گوگل

عرضه جهانی اپلیکیشن سرچ کم‌حجم «گوگل گو»

پس از گذشت تقریبا یک سال و نیم از عرضه محدود گوگل گو در کشورهای هند و اندونزی، شرکت گوگل به‌تازگی از عرضه جهانی این اپلیکیشن سرچ کم‌حجم و کم‌مصرف برای کاربران دیگر کشورهای جهان خبر داد.

این برنامه که حجم آن تقریبا 7 مگابایت عنوان شده، به منظور تسهیل در جست‌وجوی اطلاعات برای دستگاه‌هایی که از توان پردازشی پایینی بهره می‌برند و نسبتا قدیمی‌ هستند، تولید شده و حتی قادر است نتایج جست‌وجوها را در حافظه خود ذخیره کند.

علاقمندان می‌توانند گوگل گو را همانند دیگر اپلیکیشن‌ها، در پلی‌استور دانلود کنند. طبق اعلام گوگل، این برنامه بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 5 (لالی‌پاپ) و بالاتر قابل نصب خواهد بود. گوگل گو علاوه بر فراهم کردن امکان سرچ بر روی دستگاه‌های ضعیف، از قابلیت‌های دیگر نیز برخوردار است که به گفته گوگل می‌تواند برای کاربران بسیار کاربردی باشد.

برای نمونه، این شرکت در اوایل سال جاری میلادی قابلیت Lens را به گوگل گو اضافه کرد که بر اساس آن، کاربر می‌تواند از دوربین گوشی خود برای خواندن متون استفاده کند. همچنین، این برنامه از جست‌وجوی صوتی نیز پشتیبانی می‌کند و قادر است صفحات وب را نیز بخواند.

«گوگل گو» یکی از چندین محصول تحت برند «گو» اهالی مانتین ویو است که ویژه بازارهای نوظهور طراحی شده است. از دیگر برنامه‌های مشابه می‌توان به جیمیل گو برای مدیریت آسان‌تر ایمیل‌ها، گالری گو برای مدیریت عکس‌ها و ویدیوها و همچنین اندروید گو اشاره کرد که درواقع، نسخه‌ سبکی از سیستم‌عامل اندروید برای دستگاه‌های ضعیف محسوب می‌شود.

اگرچه این برنامه‌ها برای کاربرانی که از اینترنتی ضعیف و دستگاه‌های قدیمی ‌و ارزان‌ برخوردارند، طراحی شده اما سایر کاربران نیز در کشورهای مختلف جهان از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا