متا

جایزه 40 هزار دلاری اینستاگرام برای کشف اپلیکیشن‌های جاسوسی

فیسبوک، مالک اینستاگرام، به تازگی از توسعه طرح Data Abuse Bug Bounty یا همان پرداخت جایزه در ازای شناسایی برنامه‌های جاسوسی در پلتفرم‌های خود خبر داد و اعلام کرد که افراد می‌توانند با شناسایی اپلیکیشن‌های متفرقه اینستاگرامی ‌که از اکانت‌های کاربران این پلتفرم سوءاستفاده می‌کنند، جایزه‌ای را که برای این کار اختصاص داده شده، دریافت نمایند.

در طی ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات کاربران اینستاگرام و همچنین فیسبوک به دست مدیران این شرکت رسیده و این مساله سبب شده تا زاکربرگ و همکارانش، برنامه‌های خود برای مقابله با این اقدامات خرابکارانه را با قوت بیشتری در پیش بگیرند.

این طرح که با نام کامل Data Abuse Bug Bounty شناخته می‌شود برای اولین بار در آوریل 2018 آغاز شد. دوره‌ای که در آن، سوءاستفاده یکی از کارمندان کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران فیسبوک بسیار خبرساز شده بود.

حال فیسبوک درتلاش است تا مانع از بروز این اتفاق برای کاربران اینستاگرام شود و طرح جدید خود را استارت زده است. طبق گفته فیسبوک، افراد و شرکت‌های تحقیقاتی می‌توانند اپلیکیشن‌های متفرقه اینستاگرامی را که توسط دیگر شرکت‌ها توسعه داده شده و به نوعی با این پلتفرم در ارتباط است، بررسی و مشخص کنند که آیا این اپلیکیشن‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران این پلتفرم می‌کنند یا خیر.

در صورت شناسایی نرم‌افزارهای مخرب، می‌توانند با گزارش آن به تیم امنیتی فیسبوک، جایزه‌‌ای تا 40 هزار دلار را دریافت کنند. اینستاگرام اخیرا همکاری خود با شرکت تبلیغاتی Hyp3r را به دلیل نقض قوانین این شرک قطع کرد. در واقع، پس از بررسی مشخص شد که Hyp3r در مدت زمانی که با اینستاگرام همکاری داشته، در کنار تبلیغات، مشغول گردآوری بانک اطلاعاتی بود که مبتنی بر استوری‌ها، لوکیشن‌ها، تصاویر، بیوگرافی و علایق کاربران در حال تهیه بود.

نام انگویان، از مدیران ارشد اینستاگرام در این رابطه گفت که اولویت اصلی این شرکت، کاربران هستند و برای ما بسیار باارزشند. از این‌رو، تضمین امنیت اطلاعات آن‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف ماست که باید آن را به خوبی انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا