خودرو

خودروی الکتریکی GTE با توان خروجی 1200 اسب بخار رونمایی شد

شرکت دارکو موتورز (Darko Motors) از جدیدترین خودروی الکتریکی خود تحت عنوان GTE پرده برداشت که قادر است توانی معادل 1200 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.

زمانی که شرکت تسلا از خودروی الکتریکی جدید و البته پرقدرت خود به نام «رودستر» رونمایی کرد، هرگز تصویر نمی‌کرد که شرکتی به نام دارکو موتورز روی دستش بلند شود و از اتومبیلی الکتریکی مجهز به چهار موتور و قدرتی معادل 1200 اسب بخار و گشتاوری برابر با 8812 نیوتن‌متر رونمایی کند.

البته این خودر، قوی‌ترین خودروی موجود نیست و مدل بوگاتی کایرون به توان 1479 اسب بخاری مجهز شده است. اما فراموش نکنید که GTE تنها یک خودروی الکتریکی است و در میان مدل‌های کلاس خود، یک سروگردن بالاتر قرار می‌گیرد.

علاوه‌ بر قدرت، این خودرو از شتاب اولیه خیره‌کننده‌ای برخوردار است و می‌تواند با حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید. همچنین در این اتومبیل الکتریکی، از ترمزهای سرامیکی برمبو و سیستم تعلیق Ohlins استفاده شده است. شاسی خودرو مبتنی به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت حمل چهار سرنشین و مقداری بار را دارد.

در خصوص باتری این خودرو باید گفت که GTE به یک باتری 90 کیلوواتی مجهز شده که البته هنوز شرکت دارکو اطلاعاتی را در خصوص میزان مسافتی که می‌توان با یک بار شارژ کامل این باتری پیمود، منتشر نکرد. ناگفته نماند که این خودرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در زمانی کم، شارژ باتری را از صفر به صد رساند.

دارکو موتورز اعلام کرده که این خودرو را برای عرضه در بازارهای جهانی آماده خواهد کرد و تولید انبوه آن به زودی استارت می‌خورد. طبق برآوردها، این خودرو در سال 2020 آماده عرضه خواهد بود. تاکنون تنها 25 دستگاه از خودروی الکتریکی GTE تولید شده و قیمت پایه آن حدود 1.25 میلیون دلار تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا