اپل

ممنوعیت ورود مک بوک های مشکل دار اپل به هواپیماها به دلیل خطر آتش سوزی

اپل چندی پیش فراخوانی برای تعویض باتری مدل به خصوصی از مک بوک را منتشر کرد که بین سال‌های 2015 تا 2017 خریداری شده‌اند.

سازمان هوانوردی فدرال امروز اعلام کرد که پیرو این بیانیه اپل، مسافران پروازها، اجازه حمل این مدل دستگاه‌ها( مک بوک‌هایی که مشمول طرح فراخوان اپل برای تعویض باتری شده‌اند)  به داخل هواپیما و یا حتی قسمت بار هواپیما را نخواهند داشت. باتری این دسته از مک بوک‌ها ظاهرا ریسک آتش سوزی داشته و امنیت پرازها را به خطر می‌اندازد.

سازمان فدرال هوانوردی یا FAA، در بیانیه‌ای اعلام کرد که درباره لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو‌یی که برای تعویض باتری فراخوانده شدند، هشدار می‌دهد. سخنگوی این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد که ابتدا به هواپیمایی‌ها و بعد به عموم مردم، درباره ریسک این مدل، هشدار داده و هرچند وقت یک بار، یادآوری نیز در زمنیه انجام می‌شود. اطلاعات بیشتر در این‌باره، اینجا قرار دارد.

اپل در ماه ژوئن، فراخوانی اعلام کرد که بر اساس آن تعدادی از دستگاه‌های مدل مک بوک پرو 15 اینچی که با مشکلات باتری روبرو شده بودند، برای تعویض رایگان به دفاتر این شرکت فراخوانده شدند. ظاهرا باتری این دستگاه‌ها با داغ شدن بی اندازه، خطر آتش سوزی در پی داشتند.

مرتبط: ایرپاد اپل در هواپیما آتش گرفت

بر اساس اعلام شرکت اپل، این مدل لپ‌تاپ‌ها، بین سپتامبر 2015 تا فوریه 2017 فروخته شدند و از طریق شماره سریالشان، قابل شناسایی هستند. اپل همچنین اعلام کرده که امنیت مشتریان همیشه در اولویت این شرکت است و باتری دستگاه‌های مشکل دار، به صورت رایگان تعویض خواهد شد.

برخی از ایرلاین‌های بین المللی نیز قبلا این مدل لپ‌تاپ‌ها را ممنوع کرده بودند. 2 ایرلاین باربری نیز همین هفته، ورود این مدل لپ‌تاپ را به بخش بار هواپیماهای خود، ممنوع اعلام کردند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد مک بوک با چنین مشکلی روبرو هستند و جزو لیست ممنوعه هواپیمایی‌ها قرار گرفته‌اند. طبق اعلام سازمان امنیتی هوایی کانادا، حدود 432 هزار مک بوک پرو با باتری معیوب در آمریکا و تعداد 26 هزار عدد نیز در کانادا به فروش رفته‌اند.

منبع: NPR

فراخوان اپل برای تعویض باتری مک بوک پرو 13 اینچی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا