تکنولوژی

گوشی جدید شیائومی با دوربین 108 مگاپیکسلی در راه است

شرکت چینی شیائومی این روزها سخت مشغول طراحی و توسعه محصولات جدید خود است و آخرین گزارش‌ها از تصمیم این شرکت برای عرضه گوشی هوشمندی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی خبر می‌دهند.

شیائومی چندی پیش رسما اعلام کرد که از دوربین‌های 64 مگاپیکسلی در سری جدید گوشی‌های ردمی‌خود استفاده خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که این مقدار پیکسل نتوانسته مدیران این شرکت را راضی کند و به دنبال تعبیه سنسورهای 108 مگاپیکسلی در گوشی‌های خود هستند.

شیائومی اعلام کرده که برای این منظور، از سنسورهای ایزوسل Ultra-Clear شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد و میزان رزولوشن آن برابر با 12032 در 9024 پیکسل عنوان شده است؛ رزولوشنی که در دوربین‌های عکاسی فرمت‌متوسط مشاهده می‌شود و تاکنون در هیچ اسمارت‌فونی بکار نرفته است.

هنوز هیچ‌یک از دو شرکت شیائومی و سامسونگ، جزییاتی را در خصوص این دوربین منتشر نکرده‌اند و فعلا نمی‌توان در خصوص قابلیت‌های این دوربین صحبت نکرد. با این‌حال، دوربین‌های 64 مگاپیکسلی که شیائومی قصد استفاده از آن‌ها را دارد، می‌تواند برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور و یا تاریک بسیار مفید باشد و نور بیشتری را نسبت به سنسورهای 48 مگاپیکسلی جمع‌آوری کند.

با این اوصاف، سنسور 108 مگاپیکسلی جدید شیائومی قادر خواهد بود عملکردی به مراتب بهتر را برجای بگذارد و علاوه بر جذب حداکثری نور، جزییات بسیار بالایی را نیز به عکس‌ها ببخشد.

ناگفته نماند که اخیرا شیائومی به منظور کار بر روی تکنولوژی دوربین گوشی‌های هوشمند خود، مرکز تحقیق و توسعه جدیدی را در شهر تامپر فنلاند راه‌اندازی کرد و چندین متخصص را به استخدام خود درآورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا