پوشیدنی هوشمند

اپل‌واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سه ماهه اخیر

مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics با انتشار گزارشی، اپل‌واچ را پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی سه ماهه منتهی به پایان ماه ژوئن، تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند توانستند حدود 12 میلیون ساعت را در سراسر جهان به فروش برسانند که افزایشی 44 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال 2018 نشان می‌دهد.

این یعنی، کسب‌وکار اسمارت‌واچ‌ها باری دیگر به روزهای خوب خود بازگشته و شرکت‌ها تواستند کاربران را به استفاده از این محصول هوشمند ترغیب کنند. شرکت مذکور پیش‌بینی کرده که این رشد در ماه‌های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت اپل توانست بیشتری سهم از این بازار را به خود اختصاص دهد و چیزی حدود 5.7 میلیون دستگاه اپل‌واچ را در این سه ماه به فروش برساند. اگرچه اپل در سه ماهه پایانی سال 2018، نزدیک به 9.2 میلیون اپل‌واچ را عرضه کرد، اما 5.2 میلیون دستگاه در شرایطی به دست آمد که چند ماهی از عرضه این ساعت می‌گذرد و علاقمندان منتظر مدل جدیدی این ساعت هستند.

در کنار اپل، سامسونگ را می‌بینیم که توانست در این بازه زمانی، 2 میلیون گوشی هوشمند را در اختیار طرفداران برند خود قرار دهد. اگرچه این مقدار، کمتر از نصف فروش شرکت رقیب یعنی اپل به حساب می‌آید، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که چشم بادامی‌ها رشد فروش قابل توجهی را تجربه کردند؛ بدین معنی که فروش تنها 0.9 میلیون ساعت در سه ماهه دوم سال گذشته برای این شرکت ثبت شد.

از طرفی دیگر، سهم سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند از 11 درصد به 16 درصد راتقا یافت. شرکت Strategy Analytics اعلام کرد که ورود ساعت‌هایی همانند گلکسی واچ اکتیو 2 به بازار می‌تواند آمار فروش اسمارت‌واچ‌های این شرکت را ارتقا دهد.

جدای از سامسونگ و اپل، سایر شرکت‌های نیز در این بازار حضور دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، فیت‌بیت است که توانست 1.2 میلیون ساعت را عرضه کند. البته برخلاف دو شرکت قبلی، فروش ساعت‌های فیت‌بیت با افتی 5 درصدی همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا