گوگل

تولید محصولات جدید گوگل از مواد بازیافتی

گوگل امروز اعلام کرد که تا سال 2022 در تمامی‌ محصولاتی که توسط این شرکت ساخته می‌شوند، از مواد بازیافتی استفاده خواهد شد.

بر اساس این طرح، شاهد بکارگیری مواد بازیافتی در سخت‌افزارهایی همچون گوشی‌های پیکسل، پیکسل‌بوک‌ها، اسپیکرهای گوگل هوم، دستگاه Nest و تمامی‌قطعات جانبی همچون قاب گوشی‌ها و استندهای شارژ گوگل خواهیم بود.

گوگل اعلام کرده که استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی را در دستگاه‌های کروم‌کست و باتری‌های پلاستیکی برای ساخت پارچه‌های مخصوصی که بر روی اسپیکرهای گوگل هوم و یا قاب محافظ دستگاه‌ها استفاده می‌شود، آغاز کرده است.

این اقدام از سوی گوگ در پس تصمیم اخیر گوگل برای استفاده از مواد به اصطلاح دوست‌دار محیط‌زیست در نسل جدید محصولات این شرکت، انجام شد. اپل اعلام کرد که برای این منظور، از یک ربات برای جدا کردن قطعات سخت‌افزارهای محصولات قدیمی‌این شرکت استفاده می‌کند.  اوایل سال جاری میلادی نیز شرکت سامسونگ گفت از مواد تجدیدپذیر و دوست‌دار محیط‌زیست در جعبه‌های بسته‌بندی محصولات خود استفاده خواهد کرد.

گوگل علاوه بر استفاده از مواد بازیافتی، اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020، تغییراتی را در فرآیند ارسال محموله‌های خود ایجاد خواهد کرد که بر اساس آن، میزان انتشار گاز کربن به حداقل خواهد رسید. آنا میگان، از مدیران ارشد گوگل در این خصوص عنوان کرد تیمی‌را برای این کار در نظر گرفته تا بتوانند با ابداع راهکارهایی همانند ارسال هوایی محموله‌ها، انتشار گاز کربن را تا 40 درصد کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا