تکنولوژی

با این دستگاه می‌توان آب دریا را به آب آشامیدنی تبدیل کرد

محققان مرکز GivePower موفق به طراحی سیستمی‌ شده‌اند که قادر است آب موجود در دریاها و اقیانوس‌ها را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

اگرچه بخش زیادی از کره زمین را آب فرا گرفته اما این بدین معنی نیست که می‌توان از این آب‌ها برای آشامیدن استفاده کرد. مقادیر بالای نمک موجود در این آب‌ها، امکان استفاده از آن‌ها را به ما انسان‌ها نمی‌دهد و از این‌رو، می‌بایست راه‌حل‌هایی را برای نمک‌زدایی از این آب‌ها ابداع کرد.

در همین رابطه، اخیرا محققان مرکز GivePower سیستمی‌را طراحی کرده‌اند که علاوه بر آن‌که از انرژی خورشیدی برای عملکرد خود بهره می‌گیرد، قادر است آب شور دریاها را به آب قابل خوردن تبدیل کند.

این دستگاه قادر است تنها در یک روز فعالیت، آب مورد نیاز برای 25 هزار نفر را در یک روز را تامین کند.‌هایس برنارد، مدیرعامل GivePower در مصاحبه‌ای عنوان کرد دیگر زمان آن رسیده تا روش‌هایی را برای تبدیل آب اقیانوس‌ها به آب قابل آشامیدن با کمک گرفتن از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر بیابیم. با این سیستم می‌توان 75 هزار لیتر آب آشامیدنی سالم را در یک روز تولید کرد. امیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک، چنین سیستمی‌را در دیگر کشورهای جهان راه‌اندازی کنیم.

امروزه و با توجه به رشد روز افزودن جمعیت و کمبود منابع آب آشامیدنی در جهان، بحران کم‌آبی مردم کره زمین را تهدید می‌کند و اگر نتوانیم با ابداع روش‌ها و سیستم‌هایی همانند آنچه که GivePower طراحی کرده، آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تامین کنیم، بی‌تردید جان میلیون‌ها و شاید هم میلیاردها انسان به مخاطره خواهد‌ افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا