بازی

نوجوان 16 ساله، برنده جام جهانی بازی فورتنایت

بهترین بازیکن فورتنایت جهان 3 میلیون دلار به خانه برد

بازی فورتنایت، این روزها یکی از محبوب‌ترین گیم‌هاست. این بازی ویدویی آنلاین رایگان، توسط شرکت  Epic Games طراحی و ساخته شده و تا کنون توانسته کاربران زیادی از تمامی سنین به خود جذب کرده و میلیارد‌ها دلار سود دهی داشته باشد.

موج عظیم محبوبیت این بازی باعث شد که مسابقات مختلف رقابتی برای بازیکنان مشتاق این گیم برپا شود. یکی از بزرگ‌ترین این مسابقات، جام جهانی فورتنایت-Fortnite World Cup- نام دارد که یک شنبه همین هفته، فینال آن برگزار شد و برنده آن Kyle “Bugha” Giersdorf شانزده ساله شد.

برنده 16 ساله جام جهانی فورتنایت

فینال مسابقه جام جهانی فورتنایت، با جایزه 3 میلیون دلاری، بین 26 تا 28 جولای در شهر نیویورک و در استادیوم Arthur Ashe برگزار شد. در این مسابقه یک تیم دو نفره و یک بازیکن به صورت تک نفره برنده اعلام شدند.

استادیوم Arthur Ashe، محل برگزاری بازی فینال

برنده جام جهانی فورتنایت که بود

روز یک شنبه، آخرین روز این مسابقات بود. در این روز، شرکت کنندگانی که در دوره‌ها و تورنومنت‌های قبلی برنده شده بودند، در مرحله فینال با یکدیگر رقابت کردند. برنده این مسابقه Kyle “Bugha” Giersdorf  شانزده ساله شد که جایزه 3 میلیون دلار نفر اول را با خود به خانه برد و همچنین عنوان بهترین بازیکن فورتنایت در دنیا را نیز از آن خود کرد.

Giersdorf  روز دوشنبه مهمان برنامه Jimmy Fallon بود و از روتین روزانه خود و آمادگی برای این مسابقه سخن گفت.

وب سایت Githyp  تخمین زده که 1.3 میلیون نفر، روز یک شنبه از طریق وب سایت این بازی ویدیویی، فینال این مسابقات را تماشا کرده‌اند. روی شبکه یوتیوب نیز بیش از نیم میلیون کاربر این برنامه را به صورت آنلاین می‌دیدند. تماشاکنان حتی از طریق سرویس پخش ویدویی مایکروسافت که Mixer نام دارد نیز مسابقه فینال را تماشا می‌کردند.

روز شنبه، مسابقه دو نفره این بازی انجام شد و یک تیم اروپایی برنده آن شد که جایزه 3 میلیون دلاری را دریافت کردند.

جام جهانی فورتنایت چیست؟

شرکت Epic ، مسابقه 2019 Fortnite World Cup را در ژوئن 2018 معرفی کرد. برنامه‌ها بر این اساس بود که از اواخر سال 2018، هر هفته یک مسابقه برگزار شود و فینال نیز در سال 2019 انجام شود. در ماه مارس، شرکت سازنده اعلام کرد که برنامه‌ها تغییر کرده و دور مقدماتی این تورنومنت از آوریل آغاز خواهد شد.

بازیکنان این مسابقه می‌توانستند در بازی‌های تک نفره یا دو نفره امتیاز کسب کنند تا واجد شرایط شرکت در فینال این مسابقات شوند. افرادی که بیشترین امتیاز را کسب می‌کردند برای شرکت در مسابقات فینال دعوت شدند تا برای دریافت جایزه 3 میلیون دلاری با یکدیگر رقابت کنند. جایزه برنده تیمی این مسابقه، تقسیم بر دو شده ولی برنده تک نفره تمام 3 میلیون دلار را برای خود خواهد داشت.

تیم دو نفره برنده جایزه سه میلیون دلاری فینال فورتنایت

شرکت‌کنندگان جام جهانی فورتنایت

طبق اعلام شرکتEpic، چهل میلیون بازیکن در کل در این مسابقه از مناطق مختلف دنیا شرکت کرده و تعدادی برای مسابقه فینال واجد شرایط شدند. از بین واجدین شرایط، 50 تیم دو نفره و 100 بازیکن تک نفره، بالا آمدند.

شرکت اپیک برای شرکت کنندگان این تورنومنت نیز جایزه در نظر گرفت و همچنین تماشاکنندگان این مسابقات نیز بسته‌های هدیه‌ای دریافت کردند. شرط دریافت این هدیه، تماشای حداقل 20 دقیقه از مسابقه به صورت آنلاین بود.

فورتنایت چیست؟

فورتنایت یک گیم چند بازیکنه آنلاین است که ژانر ترکیبی اکتشافی و بقا دارد و در آخر تنها یک بازیکن برنده خواهد شد.

این سبک بازی عموما با تعداد زیادی بازیکن آغاز می‌شود و تنها یک نفر(یا یک گروه دو نفره) برنده می‌شود. هر گیم، شامل 100 بازیکن می‌شود که در یک جزیره قرار می‌گیرند و تنها ابزارشان، چند تبر و کلنگ است. بازیکنان باید اسلحه‌ها و ابزارهای جدید را پیدا کرده، دیگر رقبا را از بین برده و در این جزیره دوام بیاورند.

چیزی که فورتنایت را منحصر به فرد می‌کند، شیوه‌های متنوع پیش بردن بازیست. بازیکنان می‌توانند مواد مختلف مانند چوب، فلزو آجر را استخراج کرده تا برای خود دیوار، رمپ یا ساختمان و قلعه بسازند و در مقابل دیگر بازیکنان از خود دفاع کنند.

منبع: سی نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا