موبایل

معرفی نسل جدید نمایشگرهای Waterfall Screen توسط اوپو

شرکت اوپو تصاویری از طراحی جدید نمایشگر گوشی‌های هوشمند تحت عنوان Waterfall Screen را برای علاقمندان به فناوری‌های جدید منتشر کرد که می‌تواند نقطه آغازی بر تحولی نو در این عرصه باشد.

اوپو که پیش‌تر سابقه تولید گوشی‌هایی با نمایشگرهای منحنی همانند Find X را در کارنامه دارد، این نمایشگرها را به گونه‌ای طراحی کرد که از لبه‌های منحنی 88 درجه‌ای بهره می‌برد. بدین معنی که نمایشگر در قسمت‌های کناری امتداد یافته و قابل استفاده است.

تصاویر منتشر شده از سوی اوپو، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که به این نمایشگر جدید مجهز شده است. اسمارت‌فونی که نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه آن، با کمی‌ارفاق و اگر از حاشیه‌های بسیار کم بالا و پایین آن صرف‌نظر کنیم، 100 درصد است.

هنوز مشخص نیست که آیا لبه‌های کناری این گوشی به تاچ حساس خواهد بود یا خیر و یا این‌که اوپو تدبیری را برای جلوگیری از واکنش این قسمت از نمایشگر در برابر برخوردهای ناخودآگاه انگشت کاربر اندیشیده است.

از آن‌جایی که قسمت‌های کناری این نمایشگر تا قسمت پایینی لبه کناری گوشی امتداد یافته، جایی برای استفاده از دکمه‌های پاور و تنظیم صدا باقی نمانده؛ از این‌رو، اوپو می‌بایست محل دیگری برای این دکمه‌ها در نظر بگیرد.

در هر صورت، شرکت‌ها به‌زودی از نمایشگرهای مجهز به طراحی Waterfall در نسل جدید گوشی‌های خود استفاده خواهند کرد که بی‌تردید، اوپو و شاید هم وان‌پلاس اولین اسمارت‌فون‌ها را به بازار عرضه خواهند کرد. اگرچه زمان دقیقی برای عرضه این گوشی‌ها اعلام نشده اما شنیده‌ها حاکی از آن است در سال آینده میلادی، آماده و روانه بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا