پوشیدنی هوشمند

 اپل‌واچ Series 3 در برابر اپل‌واچ Series 4؛ کدامیک انتخاب بهتریست؟

آیا شما نیز در انتخاب ساعت‌های هوشمند اپل مردد هستید؟ بی‌تردید بهترین ساعت‌های هوشمند بازار، از آن کمپانی اپل است. شرکتی که در طی سال‌های اخیر و با عرضه ساعت اپل‌واچ، خون تازه‌ای را به پیکره بازار این محصول پوشیدنی تزریق کرد و خود نیز بر آن فرمانروایی می‌کند.

اگرچه میزان فروش اسمارت واچ‌ها درطی ما‌های اخیر با افتی نسبی همراه بوده، اما محصولات اپل جذابیت‌های خاص به خود را دارند و برای آن‌هایی که در اکوسیستم اپل زندگی می‌کنند، داشتن این ساعت‌ها می‌تواند تجربه لذت بخش‌تری را از کار با گچت‌های این شرکت برای ان‌ها به ارمغان آورد.

اما شاید انتخاب از میان ساعت‌های هوشمند این شرکت، به دلیل شباهات‌های فراوان و البته تفاوت‌هایی تاثیرگذار کمی‌داشوار باشد. از این رو، در ادامه قصد داریم تا با نگاهی دقیق‌تر به ساعت‌های اپل‌واچ Series 3  و اپل‌واچ Series 4، انتخاب را برای کاربران آسان سازیم.

طراحی

 اپل‌واچ Series 3 در برابر اپل‌واچ Series 4؛ کدایک انتخاب بهتریست؟

اپل همواره سعی کرده تا تغییرات کمتری را در طراحی ساعت‌های هوشمند خود اعمال و اصالت این محصول را حفظ کند.  اما دنیای فناوری آکنده از ایده‌های نو و بدیع است و بی‌تردید طراحی محصولات نیز دستخوش تغییراتی خواهند شد. ابتدا از اپل‌واچ Series 3  شروع می‌کنیم. ساعتی که به نمایشگر اولد رتینا با قابلیت فورس تاچ و روشنایی 1000 نیت بهره می‌برد و در دو مدل با رنگ‌های آلومینیومی‌به فروش می‌رسد.

ضخامت بدنه این ساعت به 11.4 میلیمتری می‌رسد . در دو نسخه با بندهایی به ابعاد 42 میلیمتری و 38 میلیمتری عرضه می‌شود. ابعاد نمایشگر این ساعت با انتخاب هر کدام از این دو مدل، تغییر خواهد کرد که البته این تغییر کم است و چندان به چشم نخواهد آمد.

اپل‌واچ Series 4 اما از تنوع رنگ بیشتری برخوردار است و اپل رنگ طلایی یا همان گُلد را به آن اضافه کرده است. همچنین ضخامت بدنه آن نیز به 10.7 میلیمتر کاهش یافته است. با این حال، ابعاد بند این ساعت بزرگ‌تر شده و در دو نسخه 44 و 40 میلیمتری در بازار به فروش می‌رسد.

اپل‌واچ Series 4 از نمایشگر LTPO با روشنایی 1000 نیت استفاد کرده و طول عمر باتری آن نیز نسبت به نسخه قبل، بین 5 تا 15 درصد ارتقا یافته است.

سخت افزار

تفاوت عمده میان اپل‌واچ Series 3 و اپل‌واچ Series 4، در نوع تراشه به کار رفته در این دو ساعت استو اپل‌واچ Series 4 به یک تراشه 64 بیتی دو هسته ای مجهز شده که در پردازش اطلاعات، تقریبا دو برابر سریع‌تر از اپل‌واچ Series 3 عمل می‌کند.

هر دو ساعت از قابلیت شارژی بی‌سیم و باتری لیتیوم یونی بهره می‌برند که با یک بار شارژ می‌توان حدود 18 ساعت از آن استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های مشترک میان این دو ساعت می‌توان به برخورداری از GPS و حالت سلولار اشاره کرد.

تفاوت دیگری که میان این دو ساعت در این است که اپل‌واچ Series 3 از بلوتوث 4.2  بهره می‌برد اما اپل‌واچ Series 4 به بلوتوث 5 مجهز است که این فناوری جدید، شارژ کمتری را مصرف خواهد کرد و سرعت عملکرد آن نیز بیشتر است. در مجموع می‌توان گفت که اپل‌واچ Series 4 از سخت‌افزاری قوی‌تر نسبت به اپل‌واچ Series 3 برخوردار است، اما این تفاوت آن قدری نیست که شما از کار با اپل‌واچ Series 3 ناامید شوید.

قابلیت‌ها

 اپل‌واچ Series 3 در برابر اپل‌واچ Series 4؛ کدایک انتخاب بهتریست؟

اگرچه شباهت‌های زیادی میان اپل‌واچ Series 3 و اپل‌واچ Series 4 از قبیل GPS، فشارسنج و بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری وجود دارد، اما تفاوت‌هایی نیز در این میان مشاهده می‌شود. برای نمونه، اپل‌واچ Series 4 از حسگر ضربان قلب الکترونیکی که در قالب اپلیکیشن ECG فعالیت می‌کند، بهره می‌برد. این ویژگی در دیجیتال کرون تعبیه شده و به بازخورد لمسی بروزرسانی شده است. گفتنی است اپل‌واچ Series 3 به حسگر ضربان قلب آپتیکال مجهز شده است.

قیمت

اگر به دنبال محصول ارزان‌قیمتی هستید، پیشنهاد ما به شما اپل‌واچ Series 3 است. نسخه GPS این ساعت با قیمت 279 پوند به فروش می‌رسد. نسخه GPS اپل‌واچ Series 4 نیز حدود 100 پوند گران‌تر بوده و با قیمت 399 پوند به دست خریداران خواهد رسید.

جمع‌بندی

به‌روز بودن یک محصول می‌توان یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران باشد. از این‌رو، اگر شما نیز به این مساله اهمیت می‌دهید بی‌تردیدی باید اپل‌واچ Series 4 را انتخاب کنید. اما اگر از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستید، بهتر است اپل‌واچ Series 3 را برگزینید.

 اپل‌واچ Series 3 در برابر اپل‌واچ Series 4؛ کدایک انتخاب بهتریست؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا