تکنولوژی

پیتر تیل : الیزابت وارن خطرناک‌ترین نامزد دموکراتهاست

پیتر تیل که در زمان کاندیداتوری ریاست جمهوری ترامپ مهمترین حامی او در حوزه تکنولوژی بود می‌گوید الیزابت وارن خطرناک‌ترین نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آینده برای ترامپ است.

پیتر تیل در گفت و گوی تلویزیونی خود الیزابت وارن را از این جهت خطرناک قلمداد کرد که این سناتور ماساچوست نامزد دموکراتی است که در زمینه مهمی چون اقتصاد نظراتی را ارایه داده است.

پیتل تیل که سهامدار و عضو هیات مدیره فیس بوک است در این مصاحبه درباره سخنرانی خود در کنفرانس محافظه‌کاران آمریکا سخن گفت. او در آن سخنرانی گفته بود که ایالات متحده باید درباره نزدیک شدن گوگل به چین تحقیق کند.

گوگل در پاسخ به تیل همکاری با ارتش چین را تکذیب کرده است.

پیتر تیل از جمله سرمایه‌گذاران موسوم به  مافیا در سیلیکون ولی محسوب می‌شود او در سال 2016 جزو معدود افراد حوزه تکنولوژی بود که از ترامپ حمایت کرد و از طریق صندوق جسورانه خود 1.25 میلیون دلار به کمپین تبلیغاتی ترامپ اعانه داد.

الیزابت وارن نامزد جنجالی دموکراتها هم عقاید خاصی درباره شرکتهای بزرگ تکنولوژی مثل فیسبوک و گوگل دارد. او معتقد است که تمرکز قدرت و ثروت در شرکتهای بزرگ باعث مجازات شرکتهای کوچک می‌شود و این به ضرر قشر متوسط آمریکاست.

پیتر تیل گفت که برخی از کارمندان گوگل به کمپین وارن اعانه داده‌اند تا او علیه شرکتشان حرف بزند و این بی وجدانی است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ، تیل مورد انتقادات زیادی قرار گرفت و زمانی هم اعلام کرد که سلیکون ولی را ترک میکند. تبلیغات علیه او آنقدر بالا گرفت که حتی برخی از استارتاپهایی که او روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بود پولش را پس دادند.

پیتر تیل بعد از به قدرت رسیدن ترامپ تلاش کرد شورای مشورتی از مدیران ارشد تکنولوژی را گرد ترامپ گردهم آورد اما این جلسات ادامه پیدا نکرد.

جنجال در سیلیکون‌ولی بر سر حمایت از ترامپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا