سامسونگ

سامسونگ به دنبال تولید عینکی تاشو مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی جدید متعلق به سامسونگ در فضای وب منتشر شده که از احتمال طراحی و توسعه عینکی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده توسط مهندسان این شرکت کره‌ای خبر می‌دهند.

اسناد این پتنت که در اداره علامت تجاری و پتنت آمریکا رویت شده، دستگاهی با قابلیت تاشدن را نشان می‌دهد که بسیار شبیه به یک عینک معمولی است، اما با این تفاوت که از فریمی‌ضخیم‌تر برای جادادن قطعات الکترونیکی بهره می‌برد.

البته هنوز این طرح به مرحله تایید نهایی نرسیده و ممکن است آن‌چه را که در نهایت می‌بینیم، با تصاویری که امروز منتشر شده، متفاوت باشد. با این حال، عینک مذکور به گونه‌ای طراحی شده که بعد از باز شدن، به صورت خودکار فعال خواهد شد.

پروژکتور این عینک واقعیت افزوده بر روی دسته عینک تعبیه شده قادر است تصاویر را بر روی نمایشگر کوچکی که بعد از قرار دادن عینک روی سر، در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد، بتاباند. همچنین سامسونگ برای آن‌که مطمئن شود که این عینک با چرخاندن سر کاربر به صورت خودکار خاموش نمی‌شود، در تلاش است تا حسگرهای مغناطیسی است تا مانع از جمع شدن دسته‌های عینک تا زمانی که خود کاربر نخواهد، شود.

ناگفته نماند این عینک فعلا در حد پتنت است و فعلا نمی‌توان گفت که آیا این پتنت نیز به سرنوشت هزاران پتنتی که نتوانستند به دنیای واقعی راه یابند، دچار خواهد شد یا خیر. با این حال، سامسونگ اخیرا در حوزه فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کرده و احتمال عرضه این عینک در آینده نه‌چندان دور، بعید نیست.

سامسونگ به دنبال تولید عینکی تاشوی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا