تکنولوژی

ترجمه تصویری گوگل با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی بروزرسانی شد

شرکت گوگل به‌تازگی آپدیتی جدید را برای اپلیکیشن ترجمه خود موسوم به Translate عرضه کرده که ازین پس می‌تواند تا 60 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی را پشتیبانی کند.

طبق گفته گوگل، با این بروزرسانی سرعت نمایش ترجمه متون نیز به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت و میزان خطاها در ترجمه نیز تا 85 درصد کاهش می‌یابد. این آپدیت می‌تواند خبر خوشی برای طرفداران گوگل ترنسلیت باشد چراکه با استفاده از قابلیت ترجمه تصویری و با کمک دوربین گوشی می‌توانند انواع منوها و یا علامت‌ها را ترجمه کنند.

تا قبل از این، عملکرد قابلیت ترجمه تصویری گوگل تعریف چندانی نداشت اما با این بروزرسانی، مشکلات موجود در این قابلیت برطرف خواهد شد. نکته قابل توجه، استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ترجمه تصویری گوگل است که از این فناوری به عنوان ترجمه ماشینی عصبی (NMT) یاد می‌شود. این فناوری با گوگل لنز و نسخه جدید اپلیکیشن Translate یکپارچه شده است.

از جمله زبان‌های جدیدی که امکان ترجمه تصویری آن در این برزورسانی فراهم شده می‌توان به عربی، بنگالی، یونانی، لاتین، نپالی، پشتو، فارسی، اسلوونیایی، سواحیلی، تایلندی، ویتنامی‌و ولزی اشاره کرد.

نسخه بروزرسانی شده این اپلیکیشن قادر است به صورت خودکار، زبان‌ها را شناسایی کند و ترجمه مطلوب را ارائه دهد. گوگل اعلام کرده که این بروزرسانی تنها برای یک درصد از کاربران این اپلکیکیشن عرضه شده و قرار است طی هفته‌های آتی برای دیگر کاربران نیز عرضه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا