متا

اپلیکیشن‌های جدید فیسبوک در راهند

شرکت فیسبوک امروز اعلام کرد که تیمی‌ جدید تحت عنوان New Product Experimentation را تشکیل داده تا بر روی توسعه و طراحی اپلیکیشن‌های جدید تمرکز کنند.

هدف تیم NPE فیسبوک، خلق اپلیکیشن‌هایی است که با کمک آن‌ها می‌توان تجربیات کاملا جدیدی را در ایجاد اجتماعات و دورهمی‌ها در فضای آنلاین برای کاربران رقم زد. البته تمامی‌ این اتفاقات در فضایی خارج از پلتفرم فیسبوک رخ خواهد داد.

به گفته فیسبوک، از این طریق می‌توان اپلیکیشن‌هایی کوچک‌تر را طراحی و متناسب با علایق کاربران، خدماتی را به آن‌ها ارائه کرد. ممکن است در آینده برخی از قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها به دیگر محصولات فیسبوک نیز راه یابند که البته این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.

تیم NPE سعی دارد تا چابک‌تر از فیسبوک عمل کند و اعلام کرده که در مسیر خود هرگز تردیدی به خود راه نمی‌دهد و اگر تشخیص دهد که اپلیکیشنی، کارایی لازم را ندارد، فورا به عمر آن پایان خواهد داد.

فیسبوک در این رابطه نوشت که شکست‌های بیشماری در انتظار این تیم است. تمامی‌اپلیکیشن‌هایی که توسط این تیم طراحی می‌شوند، تحت عنوان NPE Team عرضه خواهند شد. به گفته فیسبوک، این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های اپ‌استور و پلی‌استور و همچنین وب قابل دسترسی خواهند بود.

فیسبوک این اطمینان را به کاربران داد که این اپلیکیشن‌ها مطابق با سیاست‌ها و قوانین حفاظت از حریم شخصی کاربران عمل خواهند کرد و پیش از استفاده، جزییاتی در خصوص نحوه ذخیره اطلاعات کاربران به آن‌ها ارائه خواهد شد.

بار اولی نیست که فیسبوک به دنبال خلق تجربیاتی جدید و متفاوت برای کاربران است. این شرکت پیشتر و در قالب طرح Creative Labs Initiative از کارمندان خود خواست تا ایده‌هایی را برای خلق برنامه‌های جدید ارائه دهند که این امر منجر به تولید محصولاتی همچون Slingshot، Rooms و Riff شد که البته فعالیت هر سه مورد متوقف شده است.

جدای از برنامه اصلی فیسبوک و مسنجر، این شرکت نتوانسته در ارائه اپلیکیشنی دیگر موفق عمل کند اما در عوض شرکت‌های واتس‌اپ و اینستاگرام را خریداری و یا قابلیت استوری اسنپ‌چت را برای اپلیکیشن‌های خود کپی کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا