شبکه‌های اجتماعی

قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای مبارزه با توهین‌ها و الفاظ نامناسب

اینستاگرام به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی را برای مقابله با گسترش توهین‌ها و الفاظ نامناسب در این شبکه اجتماعی معرفی کرد.

محبوبیت بالای اینستاگرام و رشد استفاده کاربران از این اپلیکشین پیام‌رسان تصویرمحور در طی سال‌های اخیر، سبب شده تا نگاه‌ها به این پلتفرم جلب شود. اخیرا نیز بحث گسترش استفاده از الفاظ توهین‌‎امیز و نامناسب در شبکه‌های اجتماعی داغ‌ شده و اینستاگرام نیز برای مقابله با این پدیده، ابزاری جدید تحت عنوان Shadow Ban را معرفی کرد.

طبق این گزارش، قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد تا محدودیت‌هایی را برای اکانت‌هایی که از کلمات نامناسب در زیرپست‌های‌شان استفاده می‌کنند، اعمال کنند. همچنین، کاربران می‌توانند مشخص کنند که برخی از کامنت‌های کاربران که حاوی الفاظ نامناسب هستند، برای دیگر کاربران قابل رویت نباشند.  همچنین، اکانت‌های محدودشده نمی‌توانند ببیند که چه زمانی شخص صاحب حساب فعال بوده و یا پیام‌های دایرکت‌شان را مشاهده کرده است.

اینستاگرام همچنین قابلیت دیگری که را که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است، معرفی کرد که قادر است توهین‌ها و الفاظ نامناسب را تشخیص دهد و با ارسال پیام هشداری به کاربر، از وی بخواهد که دیگر چنین پیام‌هایی را ارسال نکند.

همچنین، هوش مصنوعی اینستاگرام از این کاربران درخواست می‌کند تا پیام‌های خود را پاک کنند. اینستاگرام اعلام کرده که در مرحله تست این قابلیت، توانست برخی از کاربران را مجاب کند تا کامنت‌های خود را پاک کنند.

البته این اپلیکیشن پیام‌رسان پیشتر نیز ویژگی‌هایی را برای مقابله با استفاده از الفاظ نامناسب و قلدری در فضای مجازی عرضه کرده که یکی از آن‌ها، فیلتری بود که می‌توانست با اسکن کامنت‌ها، نظرات حاوی تهدیدها و آن‌هایی را که ظاهر و شخصیت افراد را مورد حمله قرار می‌دادند، شناسایی کند.

اگرچه این ویژگی‌ها در ظاهر بسیار مفید و کاربردی به نظر می‌رسند، اما در عمل قضیه همه چیز مطابق انتظارات پیش نخواهد رفت. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، بسیاری از نوجوانان اکانت‌های خاصی را تنها برای انتشار کلمات و الفاظ نامناسب و قلدری در این اپلیکیشن‌ها ایجاد می‌کنند که هرگز در برابر چنین قابلیت‌هایی خم به ابرو نخواهند آورد.

قابلیت‌های جدید اینتساگرام برای مبارزه با توهین‌ها و الفاظ نامناسب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا