ایران

اختلال شدید اینترنت ایران | جهرمی شرکت زیرساخت را جریمه کرد

اختلال گسترده اینترنت در شرکت زیرساخت سرانجام وزیر ارتباطات را به واکنش واداشت و او در توییتی در هواپیما گفت که شکایتهای کیفیت اینترنت را خوانده و از معاونش در رگولاتوری خواسته که افت کیفیت را بررسی به مردم گزارش دهد.

همچنین وزیر ارتباطات گفته شرکت زیرساخت باید بابت دو قطعی در ده روز اخیر به شرکتها(ی اینترنتی ) جریمه بدهد و آنها هم به مردم جریمه بدهند.

 

موضوع اختلال در اینترنت ایران چیز جدیدی نیست. سالهاست در کنار رشد سرعت و تکنولوژی‌های دسترسی به اینترنت اختلال در شبکه هم وجود داشته و در اغلب مواقع دلیل این اختلالات یا اعلام نشده یا به گردن شبکه‌های بیرون از کشور افتاده است.

معمولا اختلالات هیچ وقت پیگیری نشده و دلایل واقعی آن مشخص نمی‌شود و با توجه به اینکه اغلب شرکتهای اینترنتی آن را به گردن شرکت زیرساخت می‌اندازند این شرکت دولتی نیز پاسخ دقیقی را ارایه نمی‌کند.

به نظر می‌رسد با ارجاع موضوع به رگولاتوری وزیر ارتباطات تلاش دارد بحث پیگیری کیفیت را از جنبه نهادی دیگر پیگیری کند هرچند در نهایت هر دو مجموعه رگولاتوری و زیرساخت از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات به شمار می‌آیند و کنترل مستقیمی بر یکدیگر ندارند.

مدیرعامل شاتل : عامل اختلالات اینترنتی اپراتورها نبودند

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هر چه سرعت اینترنت کمتر باشد سود اپراتورها بیشتر میشود قطع اینترنت در زمانهای مختلف از دیگر ترفندهای اپراتورها است وقتی قانون بالای سر نباشد دزدی ها شروع می شود هر مسئولی هم خودش را بی اطلاع میداند و تقصیر را گردن دیگران میاندازد آقای وزیر این نون خوردن‌ها حرام است شما که اعتقاد دارید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا