سامسونگ

سامسونگ تولد 10 سالگی گوشی‌های سری گلکسی را جشن گرفت

مهندسان سامسونگ 10 سال پیش و در چنین روزهایی اولین گوشی سری گلکسی خود را تولید و روانه بازار کردند. محصولی که با نام کامل Samsung Galaxy معرفی و در 29 ژوئن سال 2009 در اختیار علاقمندان به این برند کره‌ای قرار گرفت.

اگرچه سامسونگ یک سال قبل‌تر یعنی در سال 2008، مدل Samsung Instinct را برای رقابت با گوشی‌های سری آیفون اپل تولید و به بازار عرضه کرد.، اما این گوشی نتوانست علی‌رغم تبلیغات و بازاریابی گسترده، رقیب پروپا قرصی برای آیفون باشد و از این‌رو، میدان را به محصولات سری گلکسی واگذار کرد.

اسمارت‌فونی که با شماره مدل GT-i7500 معرفی شد و به مشخصاتی همچون نمایشگر 3.2 اینچی امولد با رزولوشن 320 در 320، پردازنده MSM7200A کوالکوم با فرکانس 528 مگاهرتزی، حافظ رم 128 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 8 گیگابایتی قابل‌ارتقا تا 32 گیگابایتی از طریق کارت میکرو اس‌دی مجهز بود.

این گوشی از اندروید 1.5 کاپ‌کیک بهره می‌برد و نه‌تنها به عنوان اولین گوشی اندرویدی سامسونگ به بازار عرضه شد، بلکه برای اولین بار بود که این سیستم عامل توسط یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی برنامه‌هایی همچون گوگل سرچ، گوگل مپس، جیمیل، یوتیوب، گوگل کلندر و گوگل تاک به صورت پیش‌فرض نصب بود. البته برنامه اندروید مارکت را نیز باید به این جمع اضافه کرد. برخلاف مدل‌های قبلی سامسونگ، این گوشی از کلید D-Pad در زیر صفحه نمایش بهره می‌برد.

سامسونگ تولد 10 سالگی گوشی‌های سری گلکسی را جشن گرفت

با داغ شدن رقابت میان تولیدکنندگان گوشی هوشمند و خیز شرکت‌ها به استفاده از نمایشگرهای لمسی، سامسونگ در تاریخ دوم ژوئن سال 2010، گوشی جدید خود تحت عنوان گلکسی اس را به بازار عرضه کرد.

محصولی که اپل مدعی شد چشم بادامی‌ها با الهام از طراحی گوشی‌های آیفون، آن را تولید کردند. به زعم اپل، دکمه هوم، لبه‌های گرد، آیکون‌های روی نمایشگر گوشی گلکسی اس سامسونگ، با الگوبرداری از گوشی‌های آیفون این شرکت تولید شد.

صرف‌نظر دعوای همیشگی میان این دو غول دنیای تکنولوژی، سامسونگ در آوریل 2011 نسخه جدیدی از کهکشانی‌های خود را تحت عنوان Galaxy S II عرضه کرد. محصولی که توانست جان تازه‌ای به کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ بدهد و در روزهایی که آیفون اپل، با نمایشگر 3.5 اینچی در بازار به فروش می‌رفت، این گوشی با نمایشگر 4.3 اینچی سوپر امولد خود توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند.

گلکسی جدید سامسونگ همچنین از فناوری 4G پشتیبانی می‌کرد؛ چیزی که در آیفوند4 اپل نیز وجود نداشت. مهندسان سامسونگ این گوشی را به بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی مجهز کردند که نمونه آن را در کمتر اسمارت‌فونی می‌توانستیم مشاهده کنیم.

در سال 2012 اما شاهد عرضه Galaxy S III بودیم. در این سال بود که سامسونگ توانست بالاتر از رقبای سنتی خود یعنی نوکیا و اپل، خود را به عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان معرفی کند. جایگاهی که تا به امروز همچنان در اختیار این شرکت کره‌ای است و هنوز هیچ شرکتی نتوانسته به این سلطه چند ساله پایان دهد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا