چگونهگوگل

چگونه اطلاعات مکانی ثبت شده‌مان روی گوگل را به طور خودکار حذف کنیم؟

گوگل امکانی را فراهم کرده که کاربران بتوانند اطلاعات مکانی ثبت شده روی این سایت را به طور خودکار از اکانت خود حذف کنند.

گوگل این امکان را در ماه می امسال معرفی کرده بود و حالا در حال عرضه آن است.

این ابزار پس از تاکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران در کنفرانس برنامه‌نویسان گوگل انجام می‌گیرد. هم گوگل و هم اپل گفته‌اند که به کاربران خود اجازه کنترل بیشتر بر داده‌هایی را می‌دهند که از طریق اپلیکیشن و دستگاه‌های این شرکتها و یا اپلیکیشنهای متفرقه جمع آوری می‌شود.

به رغم اینکه گوگل پیش از این اجازه حذف داده‌های ذخیره شده کاربران را می‌داد اما بسیاری این انتقاد را مطرح می‌کردند که این فرآیند حذف دستی است.

اطلاعات مکانی کاربران و فعالیتهای مربوط به وب گردی کاربران به عنوان مثال تا زمانی که کاربر آنها را به صورت دستی حذف نکند روی این سایت باقی می‌مانند.

گوگل می‌گوید هدف از نگهداری این اطلاعات بهبود تجربه کاربری است. گوگل همچنین از این اطلاعات برای تبلیغات استفاده می‌کند.

حالا اما گوگل این اجازه را می‌دهد که با تغییر تنظیمات اطلاعات ثبت شده توسط این شرکت را در بازه سه یا ۱۸ ماهه حذف کنید.

گوگل می‌گوید این ویژگی را طی چند هفته آینده برای تمام کاربرانش در سراسر جهان و برای نسخه‌های اندروید و آی او اس عرضه می‌کند.

چگونه اطلاعات مکانی گوگل را به طور خودکار حذف کنیم؟

برای دسترسی به بخش تنظیمات خودکار حذف اطلاعات گوگل باید به بخش کنترل تاریخچه لوکیشن و فعالیتهای وب و اپلیکیشن ( Location History and Web & App Activity ) در اکانت خود مراجعه کنید. در این جا می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید.

سپس گزینه حذف خودکار  Choose to delete automatically را انتخاب کنید.

در اینجا دو گونه تنظیمات داده‌ پیش روی شماست. نخست اطلاعات مربوط به وب و فعالیتهای اپلیکیشن Web & App Activity است که مربوط به تاریخچه جست و جوهای شما و فعالیتهای اپلیکیشن‌هاست. دوم اطلاعات مربوط به تاریخچه مکان یا Location History است که توصیه می‌کنیم هر دو مورد را تنظیم کنید.

با انتخاب گزینه  Manage Activity در پایین هرکدام از  موارد یک و دو میتوانید انتخاب کنید که اطلاعاتتان چگونه نگهداری شوند. ۱- تا زمان حذف دستی حفظ شوند ۲- برای مدت ۱۸ ماه حفظ شوند و بعد به صورت خودکار حذف شوند و ۳- برای مدت ۳ ماه حفظ و بعد حذف شوند.

خیلی بعید است کاربران نیاز به اطلاعات مکانی و سابقه جست و جوی خود داشته باشند برای همین توصیه می‌کنیم این اطلاعات را در بازه ۳ ماهه حذف کنید.

در این بخش همچنین اطلاعات مربوط به اطلاعات دیگر سرویسها مثل تاریخچه تماشای ویدیوهای یوتیوب یا جست و جو در یوتیوب. یا همچنین فعالیتهای مربوط به بلندگوهای هوشمند گوگل (‌در صورتی که یکی از آنها را داشته باشید ) وجود دارد که میتوانید اطلاعات ذخیره شده  آنها را هم در فرآیند حذف خودکار قرار دهید.

منبع

نوشته های مشابه

‫1,340 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا