تکنولوژی

با موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW آشنا شوید

شرکت بی‌ام‌و به تازگی از نمونه اولیه موتورسیکلت الکتریکی خود که با نام Motorrad Vision DC Roadster شناخته می‌شود، رونمایی کرد.

این شرکت آلمانی چند سالی‌ست که تمرکز مهندسان خود را بر روی توسعه و طراحی محصولات الکتریکی معطوف کرده که موتورسیکلت‌های الکتریکی بخشی نیز بخشی از این پروژه به حساب می‌آیند.

بی ام رو امروز مدلی کانسپت یا همان مفهومی‌نسل جدید موتورسیکلت‌های الکتریکی خود را برای علاقمندان برند خود معرفی کرد. اگرچه اطلاعاتی درخوصوص مشخصات فنی این موتور ارائه نشده، اما طراحی و شکل ظاهری آن توانسته نگاه‌ها را به خود جلب کند.

البته بی‌ام‌و از سال 2014 و با تولید اسکوتر الکتریکی C Evolution، عزم جدی خود را برای ورود به این عرصه اعلام کرده بود. در این سال‌ها، بی‌ام‌و تغییراتی در این اسکوتر الکتریکی که تقریبا شبیه به یک موتورسیکلت عمل می‌کند، اعمال کرد که هم‌اکنون می‌توان با یک بار شارژ تا 160 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این اسکوتر برابر با 100 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. اسکوتر الکتریکی C Evolutio با قیمت 14 هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد.

اگر خاطرتان باشد و خبرها را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که بی ام در سال 2016 نیز از مدل مفهومی‌موتورسیکلتی الکتریکی به نام Motorrad Next 100 رونمایی کرد و در سال 2017 نیز از مدل مفهومی‌جدیدی به نام Motorrad Concept پرده برداشت.

این چرخه ادامه یافت و اکنون به Motorrad vision DC Roadster رسیده است. بی‌ام‌و در این سال‌ها، بر روی توسعه بیشتر قابلیت‌ها و توانایی‌های موتورهای الکتریکی خود تمرکز کرده و با ترکیب فناوری‌های به کارگرفته شده در مدل‌های قبلی خود، مدل مفهومی‌سال 2017 موتورهای الکتریکی خود را معرفی کرد.

اگرچه زمان دقیقی برای عرضه این موتورسیکلت الکتریکی از سوی بی‌ام‌و اعلام نشده، اما گفته می‌شود که در کمتر از دو سال آینده، این موتورها به توسعه نهایی خواهند رسید و عرضه آن‌ها آغاز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا