اپل

خط‌ ونشان اپل برای رقبا با استخدام 2 هزار نیروی جدید در سیاتل

شرکت اپل رسما از تصمیم خود برای استخدام دو هزار نیروی جدید در شهر سیاتل آمریکا خبر داد.

این شرکت طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که تا سال 2024، تعداد نیروی‌های خود در شهر سیاتل را به دو هزار نفر خواهد رساند؛ این یعنی دوبرابر چیزی که پیش‌تر برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.

در حال حاضر نزدیک به 500 نفر در دفتر سیاتل اپل مشغول به کار هستند. طبق گفته اپل، مشاغل جدید در حوزه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهند بود. کارکنان اپل در این شهر بر روی‌هاب یادگیری ماشینی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی متمرکز خواهند بود.

این تصمیم، حضور اپل در واشینگتن یعنی جایی که شرکت‌های رقیب آمازون و مایکروسافت نیز حضور دارند، پررنگ‌تر خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها در سیاتل، دو ساختمان 12 طبقه را  اجاره کرده‌اند که در منطقه South Lake Union واقع شده است.

جالب اینجاست که ساختمان جدید اپل تقریبا یک بلوک با محل استقرار کارکنان آمازون فاصله دارد. از طرفی دیگر، شرکت‌های گوگل و فیسبوک نیز قصد دارند تا در سیاتل حضور پررنگ‌تری داشته باشند و به همسایگی اپل و آمازون درآیند.

غالبا شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی، فروشگاه‌های خود را به منظور رقابت با دیگر کمپانی‌ها، در نزدیکی یکدیگر برپا می‌کنند و این تصمیم اپل برای حضور در سیاتل نیز قطعا برای رقابت بیشتر با شرکت‌های رقیب بوده است.

اپل همچنین در تلاش است تا یک دفتر جدید را در نزدیکی دفتر کوالکوم در سن‌دیگو راه‌اندازی کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2022، هزار نیروی جدید را در این دفتر بکار گیرد. گفتنی است شرکت هی آمازون و سونی نیز در این منطقه حضور دارند.

با توجه به تصمیم اپل برای استخدام بیش از 5 هزار نیروی جدیددر منطقه جدید Austin، این شرکت به سمت دستیابی به هدف خود مبنی بر ایحاد 20 هزار شغل تا سال 2023 گام برمی‌دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا