تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از محصولات جدید مبتنی بر اکوسیستم SmartThings

شرکت سامسونگ به‌تازگی از سه محصول مبتنی بر اکوسیستم SmartThings که شامل یک دوربین، لامپ و پریز هوشمند می‌شوند، پرده برداشت.

فناوری‌های نوظهور به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سامسونگ در طی سال‌های اخیر تبدیل شده و شاهد سرمایه‌گذاری گسترده چشم‌بادامی‌ها در این عرصه بوده‌ایم. این شرکت اخیرا از سه دستگاه هوشمند خانگی جدید به نام‌های SmartThings Cam با قیمت 89.99 دلار، SmartThings Wifi Smart Plug با قیمت 17.99 دلار و SmartThings Smart Bulb با قیمت 9.99 رونمایی کرد.

هر سه محصول در اکوسیستم SmartThings سامسونگ جای می‌گیرند؛ بدین معنی که این دستگاه به صورت هوشمند با یکدیگر و یا دیگر وسایل هوشمند خانه در ارتباط هستند. استفاده از دستگاه‌های هوشمند این‌چنینی نیازمند ارتباط با سخت‌افزاری به نام‌هاب است که طبق ادعای سامسونگ می‌توان از دوربین و پریز هوشمند جدید بدون‌هاب نیز استفاده کرد اما لامپ هوشمند این شرکت از تکنولوژی Zignee 3.0 استفاده می‌کند و برای ارتباط به‌هاب متکی است.

هر سه دستگاه معرفی‌شده از دستیارهای صوتی آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و سامسونگ بیکسبی پشتیبانی می‌کنند. اگرچه قیمت دوربین SmartThings Cam سامسونگ کمتر از نمونه‌های مشابهی همچون Nest Cam یا Cloud Cam شرکت آمازون است اما قادر به ارائه ویدیوهای فول اچ‌دی است از  قابلیت‌هایی همچون HDR، مادون قرمز برای دید در شب، صدای دوطرفه، فناوری تشخیص افراد و میدان دید 145 درجه‌ای بهره می‌برد.

محتوای ضبط‌شده توسط این دوربین به صورت 24 ساعته در فضای ابری و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای (تا چهار دوربین) پشتیبان‌گیری می‌شوند. به همراه این دوربین یک پایه نیز ارائه می‌شود که می‌تواند برای قرار دادن روی قفسه و یا دیوار مورد استفاده قرار گیرد.

ویدیوهای این دوربین را نیز می‌توان در اپلیکیشن SmartThings سامسونگ که در دو نسخه اندروید و iOS عرضه شده، مشاهده کرد. همچنین، امکان تماشای این ویدیوها بر روی تلویزیون‌ها و یا یخچال‌های مبتنی بر FamilyHub سامسونگ نیز برای کاربران فراهم شده است.

رونمایی سامسونگ از محصولات جدید مبتنی بر اکوسیستم SmartThings

پریز هوشمند سامسونگ نیز که با نام Wifi Smart Plug شناخته می‌شود، از وای‌فای پشتیبانی می‌کند. این محصول از لحاظ کارایی شبیه به Smart Plug شرکت آمازون عمل می‌کند، اما با این تفاوت که با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد. این پلاگین با گوگل اسیستنت و آمازون الکسا نیز کار می‌کند. با این دستگاه می‌توان کنترل بسیاری از دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه را در دست گرفت.

محصول بعدی سامسوگ یک لامپ LED هوشمند 9 واتی با خروجی 806 لومن است. این لامپ قادر به ارائه نور سفید گرم (2700k) است و می‌توان میزان نور آن را تنظیم کرد.

سامسونگ عنوان کرده که به تلاش خود برای توسعه SmartThings به عنوان یک پلتفرم ادامه می‌دهد و با دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه نیز وارد همکاری خواهد شد. SmartThings در سال 2012 شروع به کار کرد و دو سال بعد به جمع زیرمجموعه‌های شرکت سامسونگ پیوست. در حال حاضر، پلتفرم SmartThings با بیش از 600 دستگاه از بیش از 60 شرکت مختلف سازگار است.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا