خودرو

تصمیم BMW برای تولید 25 خودروی الکتریکی تا سال 2023

شرکت آلمانی بی‌ام‌و از تصمیم خود برای تولید و عرضه 25 خودروی الکتریکی تا پایان سال 2023 خبر داد.

چند سالی‌ست که فعالان صنعت خودرو به توسعه فناوری‌های مرتبط با اتومبیل‌های خودران و یا خودروهای الکتریکی روی آورده‌اند. مساله‌ای که قطعا در آینده نزدیک و با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در زمینه خودروهای مجهز به سوخت‌های فسیلی می‌شود، بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان و همچنین خریداران اتومبیل‌ها قرار خواهد گرفت.

شرکت بی‌ام‌و نیز برای جا نماندن از رقبای خود، اعلام کرد که تا سال 2023، چندین مدل خودروی الکتریکی را روانه خیابان‌ها خواهد کرد. البته بی‌ام‌و پیشتر از اجرایی شدن این برنامه در سال 2025 خبر داده بود که اکنون به نظر می‌رسد 2 سال به عرضه این خودروها نزدیک‌تر شده‌ایم.

بی‌ام‌و اعلام کرد که قصد تا حد زیادی از قطعات مورد استفاده در خودروهای الکتریکی خود را توسط مهندسان داخلی خود تولید و تامین کند و به دیگر شرکت‌های فعال در این عرصه وابسته نباشد. از جمله طرح‌های جالب توجه این شرکت، عدم استفاده از مواد مغناطیسی کمیاب در ساخت موتورهای الکتریکی است که می‌تواند برای حفظ محیط‌زیست و شرایط اقلیمی‌جهان مثمرثمر باشد.

در حال حاضر، بی‌ام‌و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را بر روی خودروهای هیبریدی انجام داده و در تلاش است تا با معطوف کردن تمرکز خود بر روی خودروهای الکتریکی، سهم قابل‌توجهی از بازار اتومبیل‌های سال‌های آتی را از آن خود کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا