گوگل

تعطیلی خط تولید تبلت‌های گوگل

شرکت گوگل رسما به تولید تبلت‌های هوشمند خود پایان داد. این شرکت چندی پیش و در جریان مراسم رونمایی از گوشی‌های پیکسل 3 و پیکس 3 ایکس ال، از تبلت جدیدی مجهز به سیستم عامل کروم تحت عنوان پیکسل اسلیت رونمایی کرد تا بتواند عملکرد ضعیف خود در عرضه تبلت‌های نکسوس را به فراموشی بسپارد.

اما گوگل اخیرا اعلام کرد که دیگر تبلت جدیدی با برند پیکسل اسلیت از سوی این شرکت تولید نخواهد شد. با این حساب، دیگر تیم سخت‌افزاری گوگل، تبلتی را با سیستم عامل کروم یا اندروید تولید نخواهد کرد.

گفتنی است گوگل قصد داشت تا دو تبلت جدید را که مدل‌های کوچک‌تری نسبت به پیکسل اسلیت به شمار می‌رفتند، در طی هفته‌های آتی رونمایی کند، اما این پروژه نیز متوقف شده است.

گوگل اما تمرکز خود را بر روی لپ‌تاپ‌های مجهز به پلتفرم کروم و گوشی‌های سری پیکسل معطوف خواهد کرد. در کنار لپ‌تاپ جدید پیکسل‌بوک گوگل که احتمالا تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، احتمالا شاهد رونمایی از پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال این شرکت نیز خواهیم بود.

البته توقف خط تولید پیکسل اسلیت، چندان هم دور از ذهن نبود چرا که با توجه به فروش پایین گوشی‌های پیکسل گوگل، می‌شد حدس زد که وضعیت برای این تبلت نیز تعریف چندانی ندارد. با این حال، گوگل اعلام کرده که تا ماه ژوئن 2024 به پشتیبانی از تبلت‌های پیکسل اسلیت ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا