سامسونگ

هشدار سامسونگ به دارندگان تلویزیون‌های هوشمند QLED

شرکت سامسونگ در قالب پیامی ‌توئیتری از تمامی ‌دارندگان تلویزیون‌های QLED بویژه آن‌هایی که به وای‌فای متصل می‌شوند، خواست تا هر چند وقت یک‌بار دستگاه‌های خود را اسکن کنند.

به نظر دغدغه‌های کاربران برای جلوگیری از آلوده شدن گوشی‌ها و کامپیوترهای‌شان به ویروس‌ها و بدافزارها کافی نبود و اکنون باید نگران تلویزیون‌های هوشمند خود نیز باشند. سامسونگ اخیر با انتشار پیامی ‌در شبکه اجتماعی توئیتر به آن‌ها یادآوری کرد تا مراقب تلویزیون‌های QLED خود باشند.

البته طولی نکشید که این توئیت بنا به دلایلی نامشخص حذف شد، اما این در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند .درواقع، سامسونگ با انتشار و حذف این توئیت سوالات بیشماری را در ذهن دارندگان این دستگاه‌ها بوجود آورده است.

سوالاتی همچون این‌ مورد که آیا سامسونگ این پیام را در واکنش به تهدیدی که تلویزیون‌های QOLED را هدف قرار گرفته منتشر کرده؟ یا این‌که آیا این توئیت تنها برای هشدار به کاربران جهت رعایت نکات ایمنی در حین استفاده از این تلویزیون‌ها منتشر شده است؟ و سوالاتی از این قبیل که فعلا هیچ پاسخی برایشان نیست.

این ماجرا زمانی نگرانی‌ کاربران را دوچندان می‌کند که بدانند اخیرا مقاله‌ای در یکی از وب‌سایت‌های خبری کار شده که نشان می‌دهد سازمان CIA آمریکا نرم‌افزاری را طراحی کرده که قادر است تلویزیون‌های هوشمند شرکت سامسونگ را به دستگاه‌های شنود تبدیل کند.

در کنار این مورد، کشف آسیب‌پذیری «روز صفر» در سیستم‌عامل تایزن سامسونگ را نیز اضافه کنید که امکان کنترل از راه دور دستگاه را برای هکرها فراهم می‌کند. اینجاست که باید به طور جدی به امنیت تلویزیون‌های QLED خود بیاندیشید.

با این اوصاف، می‌توان این‌چنین نتیجه گرفت که اگر تلویزیون‌های سامسونگ مزیت‌ها و قابلیت‌های کاربردی خاص به خود را دارند، اما این احتمال نیز وجود دارد که از آن‌ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف دیگری نیز به کار گرفته شود و این مساله به‌طور جدی با امنیت و حافظ حریم خصوصی کاربران در تضادی آشکار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا