گوگل

طرح شکایتی جدید علیه گوگل

اخیرا وب‌سایت جینیس (Genius) شکایتی را علیه گوگل تنظیم و ادعا کرده که این غول دنیای تکنولوژی متن‌های کپی‌شده از این وب‌سایت را برای کاربران خود به نمایش می‌گذارد.

گوگل در طی سال‌های اخیر توانسته با ارائه خدمات متنوع در نمایش اطلاعات به کاربران خود، پیشرفت محسوسی را تجریه کرده است. پیش‌تر این شرکت، کاربران را بر اساس مطالبی که جست‌وجو می‌کردند، به سایت‌هایی هدایت می‌کرد. اما چند وقتی‌ست این رویه تغییر کرده و تلاش گوگل بر این است تا هر آن‌چه را که می‌تواند در صفحه نخست جست‌وجو در معرض دید کاربران قرار دهد.

این شیوه اگرچه برای کاربران خوشایند است اما از بار ترافیکی بسیاری از وب‌سایت‌ها خواهد کاست چرا که دیگر کاربر، مجبور به باز کردن وب‌سایت و مشاهده اطلاعات موجود در آن‌ها نیست. در همین رابطه، اخیرا وب‌سایت جینیس که در زمینه انتشار متن آهنگ‌ها فعالیت دارد، مدعی شده که گوگل محتوای منتشر شده در این وب‌سایت را می‌دزدد.

حتما برای شما نیز پیش آمده که بعد از سرچ یک آهنگ در گوگل، در قسمت کناری صفحه، متن آهنگ نیز نمایان می‌شود. شرکت جینیس برای اثبات ادعا خود اعلام کرده که در میان متون و کلمات مربوط به آهنگ‌ها، از علائمی‌همچون آپاستروف‌های صاف و دارای انحنا استفاده کرده که به همین شکل، در گوگل نیز کپی و نمایش داده می‌شد.

بن گراس، مدیر ارشد استراتژی جینیس در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژونال گفت که در طی دو سال اخیر، بارها و بارها شواهد غیرقابل‌انکاری را برای گوگل مبنی بر کپی شدن مطالب وب‌سایت‌مان برای گوگل ارائه کردیم.

گوگل نیز در واکنش به ادعای مطرح‌شده ضمن اشاره به بررسی موضوع عنوان کرد که رعایت کیفیت اطلاعات و حقوق تولیدکنندگان آثار از درجه اهمیت بسیار بالایی برای گوگل برخوردار است و تمامی‌محتوایی که عرضه می‌شوند، پیش‌تر مجوز استفاده از آن‌ها صادر شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا