موبایل

گوشی نوکیا 2.2 مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی رونمایی شد

شرکت HMD Global که چند سالیست فرآیند طراحی، تولید و فروش گوشی‌هایی با برند نوکیا را خریداری کرده، اخیرا از گوشی جدیدی تحت عنوان نوکیا 2.2 رونمایی کرد.

این گوشی از طراحی مشابه با گوشی‌های امروزی بهره می‌برد و قرار است با قیمت بسیاری مناسب 100 دلاری خود روانه بازار شود. و اما در خصوص مشخصات این محصول باید گفت که گوشی نوکیا 2.2 از نمایشگر 5.7 اینچی مجهز به پنل IPS و رزولوشن اچ‌دی پلاس بهره می‌برد.

در قسمت بالایی این نمایشگری، بریدگی کوچکی که محل قرارگیری دوربین سلفی است مشاهده می‌شود. بدنه نوکیا 2.2 از جنس پلی‌کربنات است. در قسمت پشتی بدنه دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش LED جای گرفته و خبری از حسگر اثر انگشت نیست.

پردازش اطلاعات این دستگاه بواسطه چیپست هلیو A22 انجام می‌شود. این پردازنده از چهار هسته پردازشی بهره می‌برد. گوشی نوکیا 2.2  در دو نسخه روانه بازار خواهد شد. مدل نخست به رم 2 و حافظه 16 گیگابایتی و مدل دوم نیز به رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی مجهز خواهد بود. امکان ارتقای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز برای کاربران فراهم شده است.

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه از طریق یک باتری 3000 میلی‌آمپری تامین می‌شود که از طریق کابل میکرو USB شارژ می‌شود.

در خصوص ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز باید گفت که گوشی نوکیا 2.2 بخشی از برنامه اندروید وان محسوب می‌شود که تقریبا محیطی نرم‌افزاری شبیه به اندروید پای خام را ارائه خواهد داد. گفته می‌شود که این گوشی تا سه سال، بروزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهد کرد که می‌تواند برگ برنده آن در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم‌رده باشد.

بر روی بدنه نوکیا 2.2، دکمه اختصاصی برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل موسوم به گوگل اسیستنت تعبیه شده است. گوشی نوکیا 2.2 در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

قسمت مدل مجهز به رم 2 و حافظه 16 گیگابایتی برابر با 100 دلار و مدل دوم نیز برابر با 115 دلار تعیین شده است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا