گوناگون

جت مافوق‌صوت Hermeus فاصله نیویورک تا لندن را یک ساعت و نیمه طی می‌کند

شرکت هرموس (Hermeus) از تصمیم خود برای تولید جت مافوق صوتی خبر داد که قادر است مسافت بین دو شهر لندن و نیویورک را در مدت زمان 90 دقیقه طی کند.

مسافرت و گشت‌وگذار از جمله بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات در زندگی آدمی ‌محسوب می‌شوند. اما پیمودن مسافت‌های طولانی و خستگی‌های به دنبال آن، می‌تواند از شیرینی آن بکاهد. مگر آن‌که با هواپیماهای فرست کلاس و یا جت‌های اختصاصی سفر کنید که در این صورت، احساس لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

اما شرکت هرموس اخیرا اعلام کرده که قصد دارد فاصله بین شهرهای مختلف را به حداقل برساند. این شرکت اعلام کرده به لطف حمایت مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تلاش است تا یک جت مافوق صوت را تولید کند.

این جت که گفته می‌شود سرعت آن حدود پنج برابر بیشتر از سرعت صوت خواهد بود، قادر است فاصله میان دو شهر نیویورک و لندن در مدت زمان 90 دقیقه بپیماید.

در حال حاضر، حدود 7 ساعت طول می‌کشد تا مسافران از نیویورک به لندن و یا برعکس، جابجا شوند. با تولید جت جدید شرکت هرموس، این مدت زمان به یک پنجم کاهش خواهد یافت.

آجِی پیپلیکا، بنیانگذار و مدیرعامل هرموس در این رابطه عنوان می‌کند: ما سفری را آغاز کرد‌ه‌ایم که می‌تواند زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل جهانی را متحول کند. چیزی شبیه به انتقال از عصر اینترنت‌های دایال آپ به پرسرعت. این کار از طریق افزایش سرعت پیمودن مسافت بین شهرها انجام خواهد شد.

با این حال، چند سالی زمان می‌برد تا بتوانیم شاهد تولید و استفاده از چنین جت‌هایی باشیم. پیپلیکا در گفت‌وگو با شبکه CNN گفت که حدود یک دهه برای توسعه یک هواپیما زمان می‌برد و از این‌رو، نباید انتظار داشت که مراحل طراحی و توسعه این جت به این زودی‌ها نهایی شود.

تصاویر هواپیمای ۷۴۷ آماده پرتاب موشک

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا