تکنولوژی

با این دستاورد جدید می‌توانید فشار خون خود را براحتی اندازه‌گیری کنید

آیا شما نیز جزو آن‌دسته از افرادی هستید که مدام می‌بایست فشار خود را کنترل کنند؟ متاسفانه، تاکنون روش آسان و بی‌دردسری برای اندازه‌گیری میزان فشار خون ابداع نشده و این مساله ممکن است بسیاری از افراد را از انجام این کار منصرف کند.

اما اخیرا محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به طراحی نوعه پچ و یا همان وصله کوچکی شده‌اند که قادر است با قرارگیری روی پوست بدن بیمار، میزان فشار خون وی را اندازه‌گیری کند.

به عبارتی دیگر، این دستاورد می‌تواند افراد را از حمل تجهیزات ثبت فشار خون بی‌نیاز کرده و حتی در حال حرکت نیز میزان فشار خون را اندازه بگیرد. از طرفی دیگر، این محصول به گونه‌ای طراحی شده که قادر است علاوه بر فشار خون، وضعیت سلامتی دیگر اعضای بدن همانند کبد، شش‌ها و حتی مغز را نیز مانیتور کند.

و اما در خصوص نحوه کار این پچ باید گفت که امواج مافوق‌صوت را به زیر پوست فرد ارسال کرده و بازتاب این امواج که از خون و بافت‌های بدن فرد دریافت می‌شود، حاوی اطلاعاتی است که پس از برخورد با سنسور، جزییاتی را در خصوص فشار خون و غیره ارائه می‌دهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که طراحی این پچ به پایان رسیده اما فعلا نمی‌توان دست به تولید انبوه زد چراکه نیازمند یک منبع انرژی است تا بتواند به خوبی کار کند.

هنوز زمان دقیقی برای توسعه نهایی این دستاورد اعلام نشده، اما تولید چنین محصولاتی با حجم کم و راحتی استفاده که قادرند حتی با قرار گرفتن در زیر ساعت‌های هوشمند، اطلاعات مورد نیاز را دریافت و ارائه کنند، می‌تواند جالب‌توجه باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا