تکنولوژی

معرفی لوازم خانگی رباتیک ایکیا

این یونیت رباتیک می‌تواند دو فضای نشیمن جداگانه در خانه ایجاد کند

ایکیا سیستم جدید لوازم خانگی رباتیک خود را معرفی کرد. این سیستم که Rognan نام دارد، با شراکت استارت‌آپ لوازم خانگی آمریکایی Ori Living طراحی و ساخته شده است.

Rognan، یونیت بزرگی که توسط این شرکت معرفی شده، یک تاچ پد کنترلی دارد و با کنار رفتن درب آن، دو فضای نشیمن جداگانه ایجاد می‌شود. این فضا، شامل تخت خواب، میز کار و یک مبل است که کاربر می‌تواند هنگام نیاز آنها را از جای خود خارج کند.

این محصول ابتکاری، برای افرادی طراحی شده که خانه کوچک با فضای محدود دارند. از آنجاییکه این سبک زندگی در شهرهای بزرگی همچون هنگ کنگ و توکیو بیشتر رواج دارد، این محصول نیز ابتدا در این دو شهر عرضه خواهد شد. این یونیت قرار است اولین بار در سال 2020 به بازار این دو شهر وارد شود.‌Rognan مجهز به پلت فرم رباتیک اختصاصی شرکت Ori است که در داخل لوازم سری Ikea’s Platsa شرکت ایکیا تعبیه شده است. این سیستم همچنین با کابینت‌ها و کمدهای سری Tradfri  ایکیا که روشنایی هوشمند دارند نیز سازگاری دارد.

بر اساس گفته ایکیا، Rognan  می‌تواند تا میزان 8 مترمربع در فضای خانه صرفه جویی کند. شاید این رقم چندان زیاد نباشد اما اگر در یک خانه فوق العاده کوچک زندگی کنید می‌فهمید که همین اندازه تا چه میزان می‌تواند کارآمد باشد.

مرتبط:‌شرط عجیب و خاص ایکیا برای فروش محصولات «کلکسیون هنری»

Seana Strawn ، مدیر توسعه محصولات ایکیا می‌گوید:« به جای ایکنه لوازم کوچک‌تری تولید کنیم، تصمیم گرفتیم این بار لوازم را به گونه‌ای طراحی کنیم که در مواقع مورد نیاز بتوانند به وسیله مورد نظر کاربر تبدیل شوند. وقتی که می‌خوابید، چرا باید مبل کنار خانه باقی بماند؟ وقتی از کمد استفاده می‌کنید، احتمالا به حضور تخت نیازی نخواهید داشت.‌»

فعلا درباره قیمت Rognan  حرفی زده نشده اما خوشبین هستیم که محصول اشتراکی با ایکیا بتواند قیمت آن را کاهش دهد.

سیستم رباتیک ایکیا
یونیت رباتیک ایکیا

مرتبط:

آیفون ۸ خود را با این لامپ ایکیا شارژ کنید

میراث فراموش نشدنی موسس ایکیا

 

منبع

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: dominación málaga
  2. بازتاب: kojic acid soap
  3. بازتاب: ข่าวบอล

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا