عکاسی

جزییات بیشتری از سریع‌ترین لنز ثابت جهان DG Vario Summilux

پاناسونیک در نهایت جزئیات کاملی از لنز لایکا DG Vario Summilux 10-25mm f / 1.7 ASPH را منتشر کرد.

گفته می‌شود این لنز اپتیک با ضریب ثابت f / 1.7 سریع‌ترین لنز زوم جهان است و روی دوربین‌های سری G پاناسونیک مانند G9 و همچنین دوربین‌های فول فریم S1 و S1R کار می‌کند.

پاناسونیک ابتدا این لنز را در سال گذشته و در رویداد فوتوکینا معرفی کرد ولی بعد در ماه سپتامبر مشخصات بیشتری از آن منتشر کرد.

این لنز دارای فاصله کانونی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر معادل ۳۵ میلی‌متری است. حداکثر بازشدگی دیافراگم آن f / 1.7 است. این لنز دارای ۱۷ قطعه در ۱۲ گروه است .

در دیافراگم f / 16 این لنز قابلیت فوکوس در ۲۸ سانتی‌متری را دارد. حداکثر بزرگنمایی آن در 0.28x  در حالت ۳۵ میلی‌متری است. این لنز همچنین دارای ۹ تیغه در دیافراگم است که دهانه گرد آن برای تولید بوکه‌های گرد جذاب به کار می آید.

پاناسونیک ادعا می کند که این لنز در شرایطی که در شرایط کمتر از 10 درجه سانتی گراد می‌تواند فعالیت کند و  پوشش محافظت شده از گرد و غبار  دارد. وزن آن 690 گرم و اندازه لنز 128 × 87.6 میلی متری است و فیلتر با قطر 77 میلی متر روی آن نصب می شود.

DG Vario Summilux 10-25mm f / 1.7 ASPH

 

 

لنز پاناسونیک لایکا

 

 

DG Vario Summilux 10-25mm f / 1.7 ASPH

 

 

DG Vario Summilux 10-25mm f / 1.7 ASPH

 

همانند دیگر لنزهای سری G اخیر، این لنز با سرعت 240 فریم در ثانیه با بدنه دوربین ارتباط برقرار می کند و گفته می شود که همین موضوع سرعت فوکوس سریع آن را فراهم می کند. این لنز همچنین دارای یک سیستم کلاچ تمرکز است که اجازه می دهد تا فوکوس بین فوکوس اتوماتیک و دستی به سرعت عوض شود.

پاناسونیک در هنگام طراحی این لنز روی استفاده آن در تصویربرداری هم فکر کرده و این به لطف سیستم فوکوس داخلی محقق شده است. همچنین مدل دیزاین دیافراگم به گونه‌ای است که تغییر فوکوس بدون هیچ گونه سروصدا در حین ضبط انجام گیرد.

پاناسونیک قیمت این لنز را ۱۷۹۹ پوند در نظر گرفته است.

منبع

مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا