عکاسی

با دوربین عکاسی جدید GFX 100 شرکت فوجی‌فیلم آشنا شوید

فوجی‌فیلم به تازگی از نسل جدید دوربین‌های فرمت متوسط خود تحت عنوان GFX 100 پرده برداشت.

این دوربین قرار است ادامه‌دهنده راه مدل‌های GFX 50S و GFX 50R که به ترتیب در سال‌های 2016 و 2018 معرفی شدند، باشد.

محصول جدید فوجی‌فیلم با قابلیت‌های ارتقایافته‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی این شرکت از قبیل رزولوشن بالاتر، لرزشگیر داخلی و عملکردی به مراتب سریع‌تر از تاریخ 27 ژوئن و با قیمت تقریبی 10 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

برخلاف دوربین‌های فرمت متوسط فوجی‌فیلم، GFX 100 از طراحی فول سایز بهره می‌برد. بدین معنی که داری یک گریپ عمودی یکپارچه و پایه بزرگ‌تر نسبت به دوربین‌های بدون آینه است.

از لحاظ ابعاد باید گفت که این دوربین شباهت نزدیکی به دوربین EOS-1D X شرکت کانن و حتی GFX 50R دارد. در دل فریم این دوربین، سنسور 102 مگاپیکسلی تعبیه شده که از سیستم لرزشگیر داخلی پنج‌محوره بهره می‌برد.

مرتبط: برندگان جوایز وردپرس فوتو ۲۰۱۹ چه دوربین‌هایی داشتند؟

علاوه براین، GFX 100 اولین دوربین فرمت متوسطی به شمار می‌رود که به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. طبق ادعای فوجی‌فیلم، به لطف این قابلیت عملکرد فوکوس خودکار دستگاه تا 210 درصد نسبت به سیستم‌های تشخیص کنتراست به‌کاررفته در مدل‌های GFX 50S و GFX 50R ارتقا خواهد یافت.

همچنین، این قابلیت می‌تواند سوژه‌ها را در حالت فوکوس متوالی، با سرعت 5 فریم بر ثانیه دنبال کند. سنسور این دوربین 55 میلیمتری بوده و نسبت به چیپ فول فریم 35 میلیمتری، تا 1.7 برابر سطح بیشتری را پوشش می‌دهد.

سنسور 102 مگاپیسلی GFX 100 همچنین، از رزولوشن به مراتب بالاتری نسبت به سیستم‌های به‌کار رفته در دوربین‌های فرمت متوسط شرکت‌هایی همچون‌هاسلبلد و فیزوان برخوردار است.

این سنسور قادر است با کمک پردازشگر تصویری X-Processor 4، تصاویری خروجی 16 بیتی باکیفیتی را ارائه کند. ایزوی پایه این سنسور برابر با 100 در نظر گرفته شده و تا 12800 نیز قابل تنظیم است.

در خصوص قابلیت‌های فیلم‌برداری GFX 100 نیز باید گفت که این دوربین عملکردی شبه به مدل X-T3 را ارائه می‌کند. بدین معنی که قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است و این کار را با بکارگیری تمامی‌عرض سنسور انجام می‌دهد.

همچنین، با کمک این دوربین می‌توان خروجی 10 بیتی 4:2:0 را بر روی کارت حافظه SD و یا 4:2:2 را بر روی یک رکوردر اکسترنال از طریق کابل HDMI ذخیره کرد.

از دیگر تغییرات سخت افزاری می‌توان به تعبیه منظره‌یاب الکترونیکی اولد 5.76 میلیون نقطه‌ای، پشتیبانی از دو باتری (ثبت 800 عکس با بار شارژ)، نمایشگر لمسی چرخشی دوطرفه و مقاومت در برابر شرایط آب و هوا اشاره کرد.

دوربینهای برگزیدگان جوایز ورد پرس فوتو ۲۰۱۹

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا