پهپاد

شرکت فرانسوی Parrot برای آمریکا پهپادهای جاسوسی می‌سازد

شرکت فرانسوی Parrot که در کنار شرکت چینی DJI، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پهپاد در جهان به شمار می‌رود، قرار است به همراه شش شرکت دیگر، تولید پهپادها و هواپیماهای شناسایی برای ارتش آمریکا را بر عهده بگیرد.

اگرچه بازار پهپادهای تجاری در طی سال‌های اخیر، با رشد قابل‌توجهی همراه شده، اما بخش عمده‌ای از این تولیدات در زمینه‌های نظامی‌مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، 70 درصد از این تولیدات در بخش نظامی، 17 درصد در بخش غیرنظامی ‌همانند فیلم‌سازی و رصد وضعیت آب‌وهوایی و 13 درصد نیز در بخش تجاری به کار گرفته می‌شوند.

مرتبط: شرکت Dji تولید پهپادهای سری فانتوم را متوقف می‌کند؟

دولت آمریکا نیز یکی از خریداران پروپاقرص محصولات شرکت Parrot به حساب می‌آید. شرکتی که علاوه بر تولید پهپادهایی در مدل‌ها و کاربردهای مختلف، از فناوری‌های پیشرفته‌ای نیز در خط تولید خود بهره می‌برد.

هنری سیدوکس، مدیرعامل و بنیانگذر Parrot در این رابطه عنوان می‌کند: ما همواره جزو پیشگامان تولید پهپادهای پیشرفته، کامپکت، قابل اعتماد و با قابلیت استفاده آسان برای کاربران بوده‌ایم. ما به خوبی به این مساله واقفیم که یک پرنده بدون سرنشین همانند Parrot ANAFI از آنچنان قدرتی برخوردار است که می‌تواند نقشی کلیدی را در یک سیستم دفاعی ایفا کند.

مرتبط: سیستم ضد پهپاد در فرودگاه لندن

این قرارداد در راستای مقابله با سلطه روزافزودن شرکت‌های چینی بر این صنعت و همچنین اقدام دونالد ترامپ در تحریم و محدود کردن شرکت‌های چینی که نمونه بارز آن شرکت هوآوی است، صورت پذیرفت. با این حساب، شرکت‌های اروپایی و آمریکایی می‌توانند در نبود شرکت‌های چینی، بخش زیادی از قراردادهای پرسود و منفعت دولت آمریکا را به نام خود ثبت کنند.

این قرارداد برای Parrot یک برد بزرگ محسوب می‌شود. این شرکت تا سال‌ها، پشت نام شرکت DJI بود و مدل‌های Anafi آن نتوانستند عملکرد مورد انتظار را در رقابت با مدل‌های فانتوم، ماویک و اسپارک شرکت DJI، از خود نشان دهند.

گفته می‌شود که Parrot چیزی حدود 11 میلیون دلار از وزارت دفاع ایالات متحده برای کار بر روی نسل جدیدی از پهپادهای شناسایی دریافت کرده است. پهپادهایی که وزنشان کمتر از 1.3 کیلوگرم باشد و افراد بتوانند در کمتر از 2 دقیقه، آن را سرهم کنند و به پرواز درآورند.

DJI تولید پهپادهای سری فانتوم را متوقف می‌کند؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا