تکنولوژی

موزه رابرت موگ خالق سینث‌سایزر افتتاح شد

رابرت موگ وقتی اولین سینث‌سایزر synthesizer ( سازبرقی و ترکیب کننده ) تجاری را در دهه ۶۰ راه‌اندازی کرد، چشم‌انداز موسیقی را برای همیشه تغییر داد. از آن زمان، نام Moog مترادف با synthesis و قطعاتی مانند مینی موگMinimoog شده‌است.

در حال حاضر بنیاد باب Moog موزه Moogseum را افتتاح کرده‌است که اختصاصا به آثار موگ و دیگر ادوات موسیقی در Asheville، کارولینای شمالی اختصاص دارد

سینث سایزر ابزار الکترونیکی است که قادر به تولید انواع مختلف صدا و ترکیب سیگنال‌های با فرکانس متفاوت است. سینث‌سایزر به جای تولید صدای مستقیم طبیعی سیگنال‌های الکتریکی می‌سازد که می‌تواند متعاقباً از داخل بلندگو یا هدفون پخش شود.

این موزه افتتاحیه کوچکی را این هفته برگزار کرد، اما در روز پانزدهم ماه اوت رسما افتتاح آن را جشن خواهد گرفت.

فضای ۴۰۰ متر مربعی موزه تصویری همه‌جانبه از این شخصیت بزرگ را نشان می‌دهد و به گونه ای طراحی شده به مهمانان اجازه می‌دهد تا وارد یک تخته مدار شوند تا ببیند برق چگونه به موسیقی تبدیل می شود.

در این موزه همچنین نمونه‌های نادری در نمایش، نمونه‌های اولیه synth از اواخر دهه ۶۰، برخی از اسناد کاری شخصی Moog، یک نمایش دستی برای یادگیری در مورد ترکیب صدا، Minimoogs برای بازی با آن‌ها و چیزهای دیگر وجود دارد.

هنگامی که او سنث سایزر را در سال 1964 عرضه کرد یک جایگزین کاملا متفاوت در بازار بود در آن زمان سینث‌های موجود چند صد هزار قیمت داشت و فضای بزرگی را هم اشغال می‌کرد.مثلا  سینتی سایزر صدا RCA Mark II، که نیاز به یک اتاق کامل و هزینه حدود 500،000 دلاری داشت  در مقابل، سینت سایزر Moog ارزان بود، با قیمت 10،000 دلار.

محصول او همچنین دارای یک صفحه کلید نسبتا جمع و جور بود.

محصولی که او ابداع کرد توسط بزرگان این صنعت و هنرمندان مورد استفاده قرار گرفت.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا