گوناگون

چین از قطار سریع‌السیر «مگلو» با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت رونمایی کرد

شرکت چینی CRRC که سالهاست در زمینه تولید قطار فعالیت می‌کند، به تازگی از نمونه اولیه قطار مسافربری مگلو (Maglev) که قادر است با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، پرده برداشت.

این شرکت که با نام کامل China Railway Rolling Stock Corporation شناخته می‌شود، مراحل طراحی این قطار را به پایان رسانده و اکنون وارد مرحله آزمایش شده است.

قرار است قطار سریع‌السیر مگلو در سال 2021 به تولید انبوه برسد. این قطار با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت قادر است فاصله بین دو شهر پکن و شانگهای را در سه ساعت و نیم طی کند. در حالی که طی این مسافت با هواپیما چیزی حدود چهار ساعت و نیم طول خواهد کشید.

قطارهای مگلو به دلیل طراحی خاص خود قادر به طی مسافت‌ها با چنین سرعتی هستند. بدین معنی که به جای تماس چرخ‌ها با ریل، با استفاده از نیروی مغناطیسی و قانون دافعه قطب‌های همسان الکتریکی در هوا شناور می‌ماند.

چین پیش از این نیز از قطارهای سریع مگلو در سیستم حمل و نقل خود استفاده می‌کرد. در حال حاضر، قطارهای مگلو در چین قادرند با سرعت 431 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

چین در سال 2015 از تصمیم خود برای تولید این قطار خبر داد اما در همان سال، ژاپن نیز با تولید نمونه اولیه قطار مگلویی با سرعت 603 کیلومتر بر ساعت، رکورد زد.

در حال حاضر، ژاپن در حال تولید و توسعه قطاری با سرعت 505 کیلومتر بر ساعت است که قرار است تا سال 2027 به تولید انبوه برسد. این قطار مسافران بین دو شهر توکیو و ناگویا را جابجا خواهد کرد.

مرتبط:

سریع‌ترین چاپگر سه بعدی جهان

سریع‌ترین دوربین جهان

سریع‌ترین دوربین جهان: 5 تریلیون فریم در ثانیه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت پاور بانک شیائومی ZMI MF855 با ظرفیت 7800 میلی‌آمپر ساعت

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی K20 پرو شیائومی نسخه Premium – Xiaomi Redmi K20 Pro Premium

    قیمت گوشی ردمی 9 پرایم شیائومی | Xiaomi Redmi 9 Prime

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا