تکنولوژی

سریع‌ترین دوربین جهان: 5 تریلیون فریم در ثانیه

سوئد در دنیای عکاسی نامی شناخته شده است. با داشتن نام برندی چون هاسلبلاد که دوربین‌های گرانقیمتش زبانزد حرفه‌ای‌های عکاسی hsj. حالا متخصصان همین کشور دوربینی طراحی کرده‌اند که از نظر سرعت از هر دوربین دیگری در جهان سرآمدتر است.

متخصصان دانشگاه Lund در این کشور دوربینی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با سرعت اعجاب آور 5 تریلیون فریم در ثانیه عکاسی کند با این سرعت این دوربین میتواند وقایعی که در کمتر از 2 دهم تریلیون ثانیه رخ می‌دهند را ثبت کند. سریع‌ترین رقیب این دوربین بسیار عقب‌تر از آن است و بالاترین سرعت ثبت شده برای آن 100 هزار فریم در ثانیه است.

با این سرعت حالا می‌توان انتظار داشت تصاویر بی نظیری از برخی وقایع از  انفجارها و فعل و انفعالات شیمیایی گرفته تا برخی تغییرات مغزی پیش رو داشته باشیم.

نام این دوربین FRAME است که مخفف (Frequency Recognition Algorithm for Multiple Exposures) است. سازندگان این دوربین قصد دارند به زودی از فرآیند احتراق عکسبرداری کنند. آن‌ها معتقدند که این دوربین میتواند در تحقیقات صنعتی کاربردهای قابل توجهی بیابد.

سازندگان این دوربین اخیرا یک مقاله علمی در مجله Science & Applications. منتشر کرده‌اند و درباره جزییات این دوربین توضیح داده‌اند.

دوربین FRAME نسبت به دوربین‌های مشابه خود دارای تفاوت‌هایی است. دوربینهای دیگر صحنه به صحنه و به طور مداوم عکس می‌گیرند اما در این دوربین از یک الگوریتم عکسبرداری استفاده می‌شود که چندین کد  تصویری در داخل یک فریم ذخیره می‌شود و سپس به صورت پشت سرهم و در توالی ویدیویی کنار هم چیده می‌‌شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا