اختصاصیموبایل

هوآوی P30 Pro در یک نگاه

هوآوی به تازگی دو موبایل بسیار جذاب رونمایی کرده است. این موبایل‌ها یکشنبه گذشته هم در ایران هم رونمایی شدند حالا نوبت به آن رسیده تا نگاه مختصر به پرچمدار اصلی هوآوی داشته باشیم.

در آینده نزدیک می‌توانید بررسی کامل این موبایل را در آی‌تی‌ایران بخوانید. اما امروز تصمیم داریم این موبایل را در نگاه اول بررسی کنیم.

اولین ویژگی کلیدی P30 Pro

اولین چیزی که پس از چند ثانیه کار با این موبایل شما را شگفت‌زده می‌کند، صفحه نمایش آن است! بله صفحه‌نمایش! شاید همه به دوربین آن اشاره کنند و به آن بیشتر از همه چیز بپردازند اما به نظر ما صفحه‌نمایش این موبایل بی‌نظیر است. P30 Pro با رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۳۴۰ کیفیتی بسیار بالا داراد و یعنی هوآوی ۳۹۸ پیکسل را در هر اینچ از صفحه‌نمایش این موبایل جای داده است. این صفحه‌نمایش ۶.۴۷ اینچی نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۸.۶ درصدی دارد که نشان از حاشیه بسیار کم دارد.

اسپیکر مکالمه

زمانی که یک سازنده موبایل روی اندازه صفحه‌نمایش تمرکز کند و بخواهد آن تنها چیزی باشد که از روبه‌رو مشخص است چاره نیست جز حذف همه عناصر! البته حذف کردن اسپیکر مکالمه کار ساده‌ای نیست، زیرا این موبایل‌های هوشمند قبل از هوشمندی موبایل هستند و مکالمه رسالت آنهاست، پس نمی‌شود کیفیت مکالمه را فدای اندازه صفحه‌نمایش کرد. در نتیجه هوآوی تصمیم گرفته تا با روشی جالب اسپیکر مکالمه را حذف کند و با لرزش صفحه‌نمایش صدا تولید کند! به این ترتیب کافی است صفحه‌نمایش موبایل را روی گوش خود قرار دهید و صدای طرف مقابل را به خوبی بشنوید.

اثر انگشت

یکی از جذابیت‌های دیگر صفحه‌نمایش هوآوی پی ۳۰ پرو قابلیت اثر آن است. از آنجا که جلوی این موبایل هیچ فضای اضافه‌ای ندارد در نتیجه هوآوی حسگر اثر انگشت را زیر صفحه‌نمایش قرار داده است. در نتیجه فقط کافی است انگشت خود را روی صفحه‌نمایش قرار دهید و سپس با استفاده از نور شاهد خواهید بود که موبایل شما اثر انگشت را از زیر صفحه‌نمایش می‌خواند و گوشی باز می‌شود.

 

دوربین

حتما می‌دانید که دوربین هوآوی پی ۳۰ پرو بهترین دوربین موبایل در تاریخ این صنعت است. هیچ موبایل دیگری در دنیا کیفیت دوربین هوآوی P30 Pro را ندارد! در این مطلب در همین حد از این دوربین صحبت می‌کنیم و بررسی دقیق آن را با جزئیات بیشتر در آینده منتشر خواهیم کرد. اما برای اینکه خیلی هم راحت از آن نگذریم یک نمونه از قدرت زوم دوربین این موبایل را در ادامه می‌بینید.

*تصاویر پایین از یک نقطه ثابت گرفته شده‌اند.

طراحی

هوآوی P30 Pro به نظر موبایل زیبایی می‌آید. در نگاه اول حس کیفیت خوب را به شما می‌دهد و متوجه می‌شوید که با یک پرچمدار سروکار دارید. هر دو طرف این موبایل هم از شیشه ساخته شده و در نتیجه مانند بقیه پرچمداران می‌شود لک شدن و باقی ماندن اثر انگشت را انتظار داشت. در برخورد اول این موبایل به نظر خوش دست می‌آید و با نگاهی به پشت آن و دیدن ۴ دوربین که یکی از آنها مربع شکل است خود به خود شما را به باز کردن نرم‌افزار دوربین مجبور می‌کند و در نهایت با رضایت از آن فضا خارج می‌شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا