موبایل

رونمایی هوآوی از گوشیهای آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو

شرکت زیرمجموعه هوآوی یعنی آنر که با تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت اما پیشرفته، توانسته سهم زیادی را از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند، به تازگی از دو محصول جدید به نام‌های آنر 20 و آنر 20 پرو رونمایی کرد.

در شرایطی که این روزها، تولیدکنندگانی همچون اپل، سامسونگ و هوآوی قیمت پایه گوشی‌های پرچمدار خود را حداقل 600 پوند در نظر می‌گیرند و حتی قیمت برخی مدل‌ها از 900 پوند نیز عبور می‌کنند، آنر همچنان آخرین محصولات خود را قیمتی بسیار مناسب‌تر از دیگر شرکت‌ها روانه بازار می‌کند.

گوشی‌های جدید آنر 20 و آنر 20 پرو که با قیمت پایه 400 پوند عرضه خواهند شد، از لحاظ طراحی شباهت نزدیکی به یکدیگر دارند. در این دو محصول از پوشش شیشه برای قسمت جلویی و پشتی بدنه استفاده شده و هر دو از پردازنده کایرین 980 که پیش از این در مدل پی 30 پرو نیز به کار رفته بود، بهره می‌برند.

آنر 20  به حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی و آنر 20 پرو نیز به حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی مجهز شده است. هر دو مدل از نسخه اصلاح‌شده اندروید 9 پای که با نام Magic UI 2.1 شناخته می‌شود، بهره می‌برند.

در خصوص ابعاد نمایشگر این دوگوشی نیز باید گفت که آنر 20 و آنر 20 پرو از صفحه نمایشی 6.26 اینچی از نوع LCD برخوردارند که در قسمت کناری بالای نمایشگر دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

سنسور اثر انگشت این دو گوشی در سمت راست بدنه و در دل دکمه هوم جای گرفته و در قسمت پایینی نیز درگاه USB-C تعبیه شده است. متاسفانه خبری از خروجی 3.5 میلیمتری هدفون در این دو گوشی نیست.

مرتبط: نقد و بررسی آنر ۹ لایت

اما تفاوت اصلی این دو محصول در دوربین پشتی آن‌ها نهفته است. در آنر 20 از دوربین چهارگانه استفاده شده که به ترتیب از سنسورهای 48 مگاپیکسلی اصلی، 16 مگاپیکسلی فوق عریق، 2 مگاپیکسلی عمیق برای ثبت عکس‌های پرتره و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گرفتن عکس‌های کلوز-آپ بهره می‌برد.

در آنر 20 پرو اما سنسور 48 مگاپیکسلی به قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و سنسور عمیق آن نیز به 8 مگاپیکسل ارتقا یافته و به قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری مجهز شده است. تغییری در دو سنسور دیگر اعمال نشده است.

دوربین آنر 20 پرو همچنین از قابلیت زوم هیبریدی 5 برابری بهره می‌برد که به لطف این قابلیت قادر خواهد بود با کمک دیگر سنسورهای گوشی، جزییات بیشتری را به عکس‌ها ببخشد. این گوشی می‌تواند تا 30 برابر نیز زوم دیجیتالی را بر روی سوژه‌ها انجام دهد که در نوع خود قابل‌توجه است.

آنر نسبت به تکنولوژی‌های به کار برده در این دوربین، بسیار امیدوار است و ثبت امتیاز 111 در تست DxOMark به خوبی بر قدرت بالای این دوربین صحه می‌گذارد.

این دو گوشی اگرچه از مشخصات فنی سطح بالا و قیمت مناسب بهره می‌برند، اما باید در بازار با مدل‌های قدرتمندی همچون پیکسل 3a XL گوگل، محصولات سری گلکسی A سامسونگ و وان پلاس 7 رقابت کند. احتمالا این آخرین حضور گوشی‌های هوآوی با خدمات گوگل در بازار کشورهای غربی خواهد بود.

پیش فروش آنر 20 از سه شنبه هفته آینده و با قیمت 400 پوند در بریتانیا و 499 یورو در اروپا آغاز خواهد شد. طبق اعلام آنر، گوشی آنر 20 پرو نیز با قیمت 599 یورو در اروپا به فروش خواهد رفت.

گوشی های آنر خود را چک کنید!

نقد و بررسی آنر 9 لایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا