گوناگون

شمارش معکوس برای پرتاب 60 ماهواره استارلینک شرکت اسپیس ایکس

ایلان ماسک را با ایده‌های خلاقانه و طرح‌های بلندپروازانه می‌شناساند. طرح‌هایی همچون حفر تونل در زیر زمین برای کمک به کاهش ترافیک تا تولید اتومبیل‌های تمام خودران و یا پوشاندن جو زمین با انبوهی از ماهواره‌ها به منظور اینترنت‌رسانی به مردم سراسر کره زمین.

مورد آخری یعنی عرضه اینترنت به مردم جهان که تحت عنوان پروژه استارلینک (Starlink) نیز شناخته می‌شود، احتمالا از روز پنجشنبه همین هفته کلید خواهد خورد.

مرتبط: اسپیس ایکس اینترنت را فضایی می‌کند

طبق گزارش‌های منتشرشده، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد به‌زودی 60 ماهواره استارلینک را به مدار زمین ارسال کند. این شرکت پیش‌تر نیز چندین بار نسبت به این کار اقدام کرده بود که جدیدترین آن به هفته قبل برمی‌گردد که به دلیل وزش بادهای شدید به زمان دیگری موکول شد. چندی پیش نیز اجرای این پروژه به علت بروزرسانی نرم‌افزاری و انجام بررسی‌های بیشتر به تعویق افتاده بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که تلاش سوم این شرکت با پرتاب ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین همراه خواهد بود.

البته اسپیس ایکس اولین شرکتی نیست که در زمینه عرضه اینترنت به نقاط مختلف کره زمین تلاش می‌کند. پیش‌تر شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک و گوگل نیز اقدامات مشابهی را در دستور کار خود قرار داده‌ بودند.

با این حال، تفاوتی که پروژه ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس با پروژه‌های دیگر شرکت‌ها دارد، در این است که با کمک ماهواره‌ها می‌توان منطقه وسیع‌تری را پوشش داد.

هدف اسپیس ایکس، ارسال 12 هزار ماهواره به مدار زمین است. ایلان ماسک پیش‌تر تخمین زده بود که حداقل 400 ماهواره برای آغاز این پروژه و پوشش حداقلی نیاز است و اگر بخواهد این پوشش به سطح وسیع‌تری برسد می‌بایست از 800 ماهواره استفاده شود.

مرتبط:

ماموریت پرتاب فضاپیمای ناسا به اسپیس ایکس واگذار می‌شود؟

اسپیس ایکس اینترنت را فضایی می‌کند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا