گوگلموبایلویدئو

کالبد شکافی پیکسل 3a و پیکسل 3a XL

وبسایت مشهور iFixit در جدیدترین بررسی خود نمره 6 از 10 را به دو گوشی پیکسل 3a و پیکسل 3a XL داده است. این نمره پس از باز کردن قطعه به قطعه این گوشی توسط وبسایت iFixit داده شد که البته در بررسی پیکسل 3a نکات زیادی از این دو گوشی یاد گرفتیم.

دو گوشی جدید گوگل در بخش‌های مختلف توانستند نمرات مثبتی کسب کنند. برای مثال جداسازی آسان و بدون دردسر پنل نمایشگر از بدنه آن هم به لطف استفاده از چسب مخصوصی که به تفنگ حرارتی نیاز نداشت. این مسئله باعث می‌شود احتمال آسیب رساندن به دیوایس‌ها در هنگام جداسازی پنل نمایشگر کاهش پیدا کند.

بررسی پیکسل 3a وبسایت iFixit

در طرف دیگر، دو گوشی جدید پیکسل خیلی خوب مهر و موم نشده‌اند و به همین دلیل است که پیکسل 3a و پیکسل 3a XL ضد آب نیستند.

در بررسی‌های انجام شده توسط این وبسایت همچنین مشخص شد پنل نمایشگر gOLED به‌کارگرفته شده در این گوشی توسط سامسونگ تولید شده و اینکه بسیار باریک و با کیفیت است.

یکی دیگر از امتیازات خوب پیکسل 3a در بخش تعمیر پذیری به این مسئله بر می‌گردد که این دیوایس برای باز شدن تنها به یک پیچ گوشتی T3 Torx نیاز دارد. تنها با یک پیچ گوشتی می‌توانید کل گوشی را باز و بسته کنید.

در کل اکثر قطعات به کار رفته در این دو گوشی در سطح متوسط هستند و برای مثال پورت یو اس بی C این دستگاه پس از استفاده زیاد مطمئنا با مشکل مواجه خواهد شد. ضمنا جداسازی باتری و جایگزینی آن هم به خوبی قابل انجام بود که این مسئله نیز یک نکته مثبت دیگر برای پیکسل‌های جدید گوگل محسوب می‌شود.

 

ایراد بزرگ

بزرگترین ایرادی که در این بررسی‌ها می‌توان از پیکسل‌های جدید گرفت، سیم‌های نواری بلندی است که در سراسر گوشی وجود دارند و احتمال پاره شدن آنها در طول پروسه تعمیرات گوشی بسیار بالا است.

همچنین در طول این بررسی‌ها، وبسایت iFixit متوجه برخی تفاوت‌ها بین این دو گوشی جدید گوگل شد. برای مثال با اینکه پیکسل 3a هم از دوربین پشتی 12.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد اما تکنولوژی Visual Core که در پیکسل 3a XL وجود دارد در این دیوایس دیده نمی‌شود. این تکنولوژی به منظور پردازش سریع و بهینه تصاویر گرفته شده توسط گوشی استفاده می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های جزئی که در این بررسی‌ها متوجه آن شدیم تفاوت موتور ویبره این دو دستگاه بود که نسخه استفاده شده در مدل XL قدرتمندتر ساخته شده است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا