برنامه‌ها

ابزار جدید گیت هاب پس از مدت ها معرفی شد

پلتفرم برنامه نویسی معروف گیت‌ هاب (GitHub) که به «فیسبوک برنامه نویسان» نیز شهرت دارد روز گذشته ابزاری را معرفی کرد که کار را برای برنامه نویسان جهت یافتن ابزارهای بهبود دهنده پروسه برنامه نویسی نرم افزار بسیار ساده‌تر می کند. این ابزار جدید گیت هاب Package Registry نام دارد.

ابزار جدید گیت هاب به برنامه نویسان کمک می کند که سریعا پکیبج‌های خصوصی و عمومی را جستجو کنند. این پکیج‌ها در اصل کدهای از پیش نوشته شده‌ای هستند که شخص می‌تواند آن را به نرم افزار خود سریعا اضافه کند و دیگر نیازی به نوشتن آنها نخواهد بود. این پکیج‌های کد در اصل همانند میانبر برای برنامه نویسان عمل می‌کنند. برنامه نویسان به منظور کاهش زمان پروسه برنامه نویسی از این پکیج ‌ها استفاده می‌کنند.

این محصول همچنین اولین محصول گیت هاب پس از به خدمت گرفته شدن توسط مایکروسافت محسوب می‌شود. مایکروسافت اکتبر سال گذشته گیت هاب را با مبلغ 7.5 میلیارد دلار به خدمت گرفت. البته در این مدت گیت هاب چند ویژگی و توییک جزئی را برای کاربران خود منتشر کرده بود که خیلی به چشم نمی‌آمدند. اما این ویژگی جدید و بزرگ گیت هاب نشان می‌دهد که مایکروسافت نگرش توسعه ای نسبت به این پلتفرم محبوب دارد.

ابزار جدید گیت هاب در حال حاضر به صورت بتا و محدود قابل استفاده است اما شرکت برنامه نویسان را تشویق کرده که پکیج کدهای خود را به این ابزار اضافه کنند.

استفاده آسان

برایان کلارک مدیر محصولات گیت هاب می‌گوید که بسیاری از کاربران شرکت خواسته بودند که چنین ابزاری توسط گیت هاب عرضه شود و گیت هاب 6 ماه گذشته را صرف طراحی و توسعه این ابزار کرده است.

کلارک در مصاحبه خود با بیزنس اینسایدر گفته که استفاده از این ابزار جدید گیت هاب برای برنامه نویسان بسیار ساده خواهد بود و از چندین زبان مختلف نیز پشتیبانی خواهد کرد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا