متا

مهمترین اعلانات فیسبوک در کنفرانس برنامه‌نویسان F8

تازه‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و هدست‌های واقعیت مجازی شرکت

رویداد کنفرانس برنامه‌نویسان فیس‌بوک یک نکته مهم داشت و آن اینکه بزرگترین شبکه اجتماعی جهان به دنبال تمرکز بیشتر روی حفظ حریم خصوصی است. همان چیزی که حداقل تا الان از آن ندیده‌ایم.

زاکربرگ در کنفرانس F8 توضیح داد که روی شش موضوع تمرکز کرده است تعاملات خصوصی (‌کاربران) ، رمزنگاری، ایمنی، قابلیت همکاری، کاهش ماندگاری و امن سازی اطلاعات ذخیره شده.

با تاکیدات زاکربرگ و با پایان یافتن کنفرانس همه متوجه شدند که رمزنگاری سرتاسر ( End To End Encription) به پلتفرم مسنجر فیسبوک و اینستاگرام خواهد آمد درست مانند آنچه در واتس‌اپ شاهد آن هستیم.

اما مهمترین چیزی که در این رویداد برآن تاکید شد این بود که زودی کاربران قادر خواهند بود از هر سه پلتفرم فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ به هم پیام بدهند.

به نوعی آغازی برای پروژه اتصال سه محصول به هم.

مرتبط: فیسبوک محبوبترین تولید کننده اپلیکیشن در سال ۲۰۱۸

با این حال کنفرانس فیس‌بوک در سن حوزه کالیفرنیا فقط مختص حریم خصوصی نبود. در ادامه به آنچه در این کنفرانس ارایه شد می‌پردازیم:

مسنجر ( Messenger )

پیش از رویداد ظاهرا خیلی اتفاقی فیس‌بوک بخشی از جزییات نسخه جدید پیام‌رسانش – مسنجر – را فاش کرد.

این موضوع شامل ویژگی « تماشای با هم » است که به کاربران فیس‌بوک اجازه می‌دهد یک ویدیو را با هم ببینند. به معنای دیگر شما با دوستتان در نقطه‌ای دیگر همزمان می‌توانید فیلمی را با هم ببینید. حتی اگر هر دو نفر در دو قاره جداگانه زندگی کنید.

فیسبوک همچنین روی ایجاد محیط برای دوستان نزدیک به هم در پیام‌رسانش تمرکز ویژه‌ای کرده است.

شرکت همچنین روی نسخه دسک‌تاپ پیام‌رسانش تاکید کرد که قرار است طی چند ماه آینده عرضه شود. این نسخه اپلیکیشن بسیار سبک و سریع و با پایه کد جدیدی طراحی شده است.

فیسبوک همچنین به دنباله‌روی از گوگل داپلکس از ویژگی جدید رزرو توسط بات‌ها رونمایی کرد.

با کمک این ویژگی ۳۰۰ هزار کسب و کاری که روی فیس‌بوک فعالند قادر خواهند بود با مشتریان خود از طریق بات‌ها ارتباط داشته باشند.

تازه‌های اینستاگرام

تازه های اینستاگرام در کنفرانس f8

بعد از گذشت هفت سال از خرید ۱ میلیارد دلاری اینستاگرام حالا به نظر می‌رسد این شبکه به یکی از بهترین بخشهای کسب و کار فیس‌بوک تبدیل شده است.

در کنفرانس برنامه نویسان فیس بوک Adam Mosseri مدیرعامل اینستاگرام از ویژگی‌های جدید روی این شبکه خبر داد که عمدتا روی تکنیک‌های جدید روی ویدیو و استیکرها متمرکز است.

به جز اینها اما مهمترین ویژگی اینستاگرام که در این کنفرانس به آن اشاره شد حذف کردن تعداد لایک‌ها از زیر عکسها و ویدیوها و پنهان کردن آنها از دید عموم است که قرار است به صورت پایلوت در کاناد اجرا شود.

دلیل این اقدام این است که مدیران اینستاگرام می‌خواهند توجه از سمت تعداد لایک‌ها به خود محتواهای عکسها و ویدیوها در این پلتفرم بیشتر شود.

جدیدترینهای فیسبوک

زاکربرگ در جریان این رویداد بارها روی صحنه آمد و در مورد خود فیسبوک هم از دیزاین جدید فیسبوک روی وب و اپلیکیشن این شرکت خبر داد.

به گفته زاکربرگ این تغییر بزرگترین تحول در اپلیکیشن و سایت این شرکت طی پنج سال اخیر است.

هدف این تحول دیزاین یافتن ساده‌تر محتوا و پیدا کردن گروه‌ها و رویدادهای مختلف و پیشنهاد و همچنین ابزارهایی برای اکتشاف محتوا در این پلتفرم است.

این ریدیزاین جدید ابتدا برای کاربران در ایالات متحده و سپس در سایر کشورها در ماه‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود.

فیسبوک در این جلسه همچنین از توسعه ویژگی دوستیابی این پلتفرم خبر داد که قرار است به ۱۴ کشور جدید توسعه پیدا کند.

فیسبوک همچنین به زودی مارکت پلیس خود را نیز عرضه خواهد کرد که مردم قادر به گذاشتن اجناس خود در آن هستند که البته این ویژگی با سیستم پرداخت فیسبوک کار میکند و فعلا هم در آمریکا فعال خواهد شد.

تازه‌های واتس اپ

آنچه که فیسبوک در کنفرانس F8 در مورد واتس‌اپ ارایه داد در مورد ارایه پلتفرم توسعه نرم‌افزار (SDK) جدید این شرکت است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد که واتس‌اپ را به برنامه‌های مختلف اندروید یا iOS متصل کنند.

به این ترتیب اپلیکیشنها قادر خواهند بود که با ارسال کد شناسایی به شماره واتس اپ اقدام کنند.

واتس‌اپ همچنین ابزار جدیدی به نام کاتالوگ را امسال رونمایی می‌کند که شرکتهای مختلف محصولاتشان را برای فروش در آن قرار می‌دهند.

نکته جدید دیگری که در این کنفرانس اعلام شد این بود  که پورتال یا صفحه نمایش هوشمند فیسبوک به زودی به تماس ویدیویی واتس‌اپ هم مجهز خواهد شد.

پورتال که چیزی شبیه اکوشو آمازون است فعلا در داخل آمریکا به فروش می‌رود ولی به گفته زاکربرگ قرار است به زودی در کانادا و کشورهای اروپایی هم عرضه شود.

هدست واقعیت مجازی

شرکت سازنده Oculus که مالکیت آن با فیس‌بوک است هم در این رویداد اعلام کرد که پیش فروش هدست های Rift S VR و Quest را از ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌کند.

در آغاز راه ۵۳ بازی در دسترس کاربران این هدست قرار خواهد داشت.

خود زاکربرگ هم در این زمینه اعلام کرد که پلتفرم- اپلیکیشن واقعیت مجازی  Spark AR Studio  امسال از ویندوز پشتیبانی خواهد کرد.

هوش مصنوعی فیسبوک

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به سنگ بنای هر صنعت مدرن است و فیسبوک هم در چند سال گذشته در نوک تحولات بسیاری در این زمینه قرار داشته است.

فیسبوک در این رویداد از ابزار جدید به نام Ax رونمایی کرد که به توسعه‌دهندگان تجربی در عرصه هوش مصنوعی برای ساخت مدلهایشان کمک می‌کند.

این ابزار روی فریم‌ورک PyTorch قرار می‌گیرد که فیسبوک در داخل شرکتش روی توسعه سرویسهایی مثل PyText از آن بهره می‌گیرد.

فیسبوک در این.  رویداد از PyTorch نسخه ۱.۱ با پشتیبانی از TensorBoard پشتیبانی کرد.

فیسبوک البته در این رویداد از بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای یافتن محتواهای نامناسب یا استفاده نامناسب از پلتفرمش ( مانند دخالت در انتخابات چیزی که خود فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آن متهم شد ) از آن استفاده می‌کند.

قابلیت حذف پیام فیسبوک بعد از ارسال

فیسبوک؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن‌نویس ۲۰۱۸

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا