گوناگون

تعهد مایکروسافت به کاهش تولید کربن در دیتاسنترهایش

مایکروسافت تعهد خود برای کاهش کربن در جریان عملیات این شرکت را تا دو سال آینده دوبرابر کرد و 75 درصد رساند.

برد اسمیت رییس هیات مدیره مایکروسافت در یک پست بلاگ گام های این شرکت درباره چالش های پایداری و حل مشکلات از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی صحبت کرد.

اسمیت نوشت : عظمت و سرعت تغییرات محیطی جهان به گونه‌ای فزاینده روشن ساخته که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم و داریم گام‌های تازه‌ای را برای انجام این کار برمیدارم.

در  زمینه دیتاسنتر مایکروسافت اعلام کره که در سال 2016 به دنبال این بود که تا 50 درصد انرژی دیتاسنترها از منابع تجدید پذیر تامین شود اما حالا از برنامه جلوتر است و میخواهد تا 60 درصد انرژی دیتاسنترهایش را از منابع تجدید پذیر تامین کند.

مایکروسافت می‌خواهد تا سال 2023 این عدد را به 70 درصد برساند و اینکار را به کمک مدل جدید داده‌محوری که با هدف توسعه اینترنت اشیا و تکنولوژی بلاکچین و همچنین هوش مصنوعی برای بازیافت و استفاده دوباره از انرژی‌های دیتاسنترها انجام خواهد داد.

برای مقایسه خوب است بدانید که اپل و گوگل می‌گویند که 100 درصد عملیات خود را با انرژی‌های تجدید  پذیر مصرف می‌کنند و آمازون هم گفته در ژانویه 2018 به 50 درصد از بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر برای دیتاسنترهای خود رسیده است.

در میان این سه شرکت گوگل بزرگترین خریدار انرژی‌ تجدید پذیربا قراردادهای برای خرید بیش از 3 گیگاوات است.

مرتبط: پاسخهایی کوتاه به مهمترین پرسشها درباره تغییرات آب و هوایی

همچنین فیسبوک هم قول داده که که تا سال 2020 میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را تا 100 درصد کاهش دهد.

مایکروسافت برای تاکید بر تعهد خود به پایداری و نشان دادن پتانسیل فناوری‌ةای در ظهور گزارشی را با همکاری Pricewaterhouse Coopers  بریتانیا تهیه کرده که نشان میدهد افزایش استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف میتواند گازهای گلخانه‌ای را  تا 4 درصد کاهش داد در حالی که همزمانا تولید ناخالص جهانی را هم تا 4.4 درصد افزایش میدهد.

این میزان برابر با 2.4 گیگاتن CO2 است که با انتشار سالانه مجموع Co2 استرالیا، کانادا و ژاپن برابر است.

مایکروسافت میگوید با پیوستن به شورای رهبری آب و  هوا  موافقت کرده است. یک سازمان بین المللی با هدف قیمت گذاری کربن که شرکتهایی چون اکسون موبایل، رویال داچ شل، توتال و BP و همچنین جنرال موتورز، پپسی هم در آن عضویت دارند.

تلاشی جهانی با حضور بازیگران انرژی و تکنولوژی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در حال شکل گرفتن است.

مایکروسافت اج بر پایه گوگل کروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا