اپل

مقایسه ایرپادز ۲ و پاوربیتس پرو

نگاهی به تفاوت‌های Powerbeats Pro و AirPods 2؛ هدفون‌های جدید اپل

اپل به تازگی دو هندزفری با فاصله چند هفته معرفی کرده است که در این مطلب به تفاوت‌های آنها می‌پردازیم. یکی از این هندزفری‌ها نسل دوم ایرپادز است که قبلا توسط اپل معرفی شده بود و حالا کمی تغییر کرده و از نظر سخت‌افزاری به‌روز شده است. هندزفری دیگر هم متعلق به شرکت زیر مجموعه اپل یعنی بیتس است که با نام پاوربیتس پرو وارد بازار خواهد شد.

طراحی

ایرپادز ۲

همانطور که از ظاهر این دو گجت مشخص است ایرپادز برای استفاده روزانه ساخته شده و پاوربیتس برای استفاده ورزشی مناسب‌تر است. چراکه ایرپادز سبک‌تر است و می‌توانید زمان بیشتری آن را روی گوش خود بگذارید اما پاوربیتش ضدآب است و خیلی محکم‌تر روی گوش قرار می‌گیرد و برای ورزش و حرکت انتخاب بهتری است.

رنگ‌ها

پاوربیتس پرو

ایرپادز ۲ هم مانند ایرپادز ۱ فقط در رنگ سفید عرضه شده است اما پاوربیتس در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و یشمی وارد بازار خواهد شد.

جعبه نگهداری و شارژ

جعبه نگهداری و شارژ بیتس از نظر اندازه شاید سه برابر جعبه ایرپادز باشد! نکته دیگر اینکه جعبه ایرپادز ۲ به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود اما جعبه بیتس این قابلیت را ندارد و فقط با کابل لایتنینگ شارژ می‌شود.

کیفیت

کیفیت صدای ایرپادز ۲ دقیقا همان کیفیت ایرپادز ۱ است و تغییر قابل عرضی دیده نمی‌شود. کیفیت صدای پاوربیتس اما به طور واضح بهتر از ایرپادز است. صدای پاوربیتس شفاف‌تر، بلندتر، با بیس بهتر است و صدا از هدفون‌های پاوربیتس کمتر به بیرون درز می‌کند و صدای محیط هم کمتر به گوش شما می‌رسد.

پاوربیتس پرو

هر دو این هندزفری‌ها از چیپ H1 اپل استفاده می‌کنند و درنتیجه پردازنده یکسانی دارند و به راحتی به موبایل‌های اپل متصل می‌شوند و از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی می‌کنند.

امکانات

اگر ایرپادز ۲ را از گوش خود خارج کنید متوجه می‌شود و موزیک را متوقف می‌کند. اگر هم زمانی که در گوش شما قرار دارد دوبار روی آن ضربه بزنید، آهنگ بعدی پخش می‌شود و همچنین با ضربه‌های مختلف می‌توانید آهنگ را متوقف کنید یا به جلو ببرید و یا با نگه داشتن دست روی آن سیری (دستیار صوتی اپل) را فعال کنید.

ایرپادز ۲

پاوربیتس این امکانات را ندارد و به‌جای آنها از دکمه سخت‌افزاری استفاده کرده است که با استفاده از آنها می‌توانید پخش موسیقی را کنترل کنید و یا صدا را کم و زیاد کنید. نکته مهم دیگر اینکه پاوربیتس با همه دستگاه‌ها کار می‌کند. یعنی می‌توانید آن را به دستگاه‌های ویندوزی یا اندرویدی متصل کنید که البته برخی از ویژگی‌های آن غیر فعال می‌شود اما ایرپادز فقط با دستگاه‌های اپل کار می‌کند.

باتری

جعبه این هندزفری‌ها قابلیت ذخیره باتری دارند و می‌توانند جداگانه هندزفری‌ها را شارژ کنند. اگر جعبه آنها کامل شارژ داشته باشد می‌توانند توان مورد نیاز برای گوش دادن به ۲۴ ساعت موسیقی را تامین کنند. اما هرکدام از این هندزفری‌ها شارژ متفاوتی دارند. با ایرپادز ۲ می‌توانید ۵ ساعت موسیقی مداوم گوش کنید و با پاوربیتس می‌توانید ۹ ساعت موسیقی گوش کنید.

ایرپادز ۲ و پاوربیتس پرو

قیمت

قیمت پاوربیتس ۲۵۰ دلار است که با دلار امروز می‌شود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. قیمت ایرپادز ۲ هم ۱۶۰ دلار است که آن هم می‌شود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. که البته این قیمت خود کالا است و زمانی که به بازار ایران می‌رسد باید منتظر قیمت‌هایی بیشتر از این بود.

زمان عرضه

برای خرید پاوربیتس پرو باید کمی صبور باشید زیرا قرار است در ماه می عرضه شود. اما ایرپادزهای جدید را می‌توانید همین الان هم از اپل خریداری کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا